Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #5


Aanbevolen berichten

  • Reacties 271
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ah kijk, mooie vraag. Ik geloof dat deze track nooit is aangepast, maar ik kan me vergissen. En zo zijn er meer wonderlijke behoudingen, want ook de 'Kinderdiscomedley' of 'Wij zijn nietig' is maar 1 keer gearrangeerd, en zo ook de shortyversie van 'Het Alfabet'. Wat, nog meer? Ja: ook 'In de lente' en 'Een gewaarschuwd mens', de enige 2 songs uit de Kroon hebben ook nooit een nieuw arrangement gehad. Net zoals Sint-Maarten (al is die nooit gezongen in de afleveringen en is gewoon het instrumentaaltje vervangen), Had ik nou maar Nee/Ja gezegd, Kom we gaan er weer tegenaan, De trainer, Lachen, Lachen, Lachen of In Griekenland. Of wat te denken van de 60 liedjes uit grootmoederstijd? Állemaal van de hand van Aad Klaris! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op dat soort momenten ga ik me ook af vragen van: Waarom moesten liedjes als Duitse les, Griekse les en Erik de Viking dan wél voorzien van nieuwe arrangementen? Dan hadden ze deze ook net zo goed origineel kunnen laten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja het is in het algemeen sowieso zeer triest om iemand te filmen die naar de voedselbank gaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat Bas het zo slecht heeft dat die naar de voedselbank moet?

 

En dan krijg je inderdaad speculaties, zou dit, zou dat?

Is het echt? Is het gespeeld? En ga zo maar door.

Ik zou zeggen: poppetje gezien, kastje dicht, doorlopen, er is niets te zien, totdat het tegendeel bewezen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan krijg je inderdaad speculaties, zou dit, zou dat?

Is het echt? Is het gespeeld? En ga zo maar door.

Ik zou zeggen: poppetje gezien, kastje dicht, doorlopen, er is niets te zien, totdat het tegendeel bewezen is.

Toen ik het hoorde moest ik meteen denken aan die keer dat in het nieuws verscheen dat Bassie opnieuw vader zou worden. Toen werd er ook veel gespeculeerd en bleek het om een reclame(stunt) van Ohra te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh het zakt alweer, het was eerst 125.

Dit is weer zo'n actie van mensen om hun collectie meer waard te laten lijken, zo'n band is voor een echte liefhebber misschien een euro of 10 waard (kun je nagaan, een normale videotheekband zou 50ct waard zijn, dus dit is al extreem).

 

Inderdaad extreem, gemiddeld betaal ik 25ct voor een band. Voor de eerste CNR uitgave van de Sleutel heb ik maarliefst 10ct betaald!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had een vraag over de speelduur van de volgende series:

Schatkaart: Volgens Wikipedia: 25 minuten per afl (totaal 350 min)

                   Dvd heeft een speelduur van 280 minuten

Kroon:         Volgens Wikipedia: 25 min. per afl. (totaal 200 min)
                   CNR-videobanden hebben een speelduur van 180 minuten.

Verzonken stad:

                    Volgens Wikipedia: 25 minuten per afl (totaal 225 min)
                    CNR-videobanden hebben een speelduur van 180 minuten.

Zijn de videobanden/DVD niet compleet, of is Wikipedia onjuist?

aangepast door Lobo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wikipedia is onjuist, in die zin dat 25 minuten een gemiddelde is. In het geval van de Schatkaart is het zelfs schromelijk overdreven, want die serie heeft geen enkele aflevering die de 25 minuten haalt, sommigen zelfs bij lange na niet.

 

De DVD's zijn dus wel compleet, op de aan- en aftiteling van de afzonderlijke afleveringen (en bijgevolg ook de terug- en vooruitblikken) na. Wat incidenteel ook ontbreekt is een scène aan het begin van een aflevering die niet aansluit op het einde van de voorgaande aflevering, of die daarvan een integrale herhaling is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat komt uit "De beste stuurlui hangen aan wal". Is ook te vinden op het eigen YouTube-kanaal van B&A.

 

Overigens staat deze scène niet op de DVD's, aangezien de 'aankondigingen' in de filmpjes daarop vervangen zijn door voice-overs, en op de oude videobanden zal hij ook niet gestaan hebben, want daar werd dan weer gebruik gemaakt van nieuw opgenomen scènes in de caravan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb een vraagje. Ik heb mij helemaal suf gezocht op B&A top[is, maar ik kan het niet vinden  en toch geloof ik dat ik hem hier heb gezien. Een filmpje van de intro van B&A in het frans waarbij de leader van Aad Klaris is gebruikt. Kan iemand mij de goeie kant op sturen? Of heb ik gewoon spoken gezien (al weet ik dat die niet bestaan...)

 

Oow en op m'n zoektocht, samba-boy kwam ik screenshots van jouw telekids/B&A research tegen. Ik zou het ontzettend leuk vinden die fragmenten eens terug te zien (vooral omdat beide duo's C&I/B&A zo leuk waren samen). Heb je die fragmenten ook? Of weet je wanneer deze afleveringen zijn uitgezonden?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Franse theme bestaat, Arcade (en later zelfs 1 heruitgave door Bridge) heeft een dvd van Europa deel 1 uitgebracht (ik geloof de allereerste DVD van B&A) waar je een taalkeuze kon ingeven en je de nagenoeg volledige film in het Frans gedubt kon zien. De Franse DVD-film was een mengeling van Smorenburg en Klaris met de opening en afsluiting dus van Klaris. De Franse les mistte overigens :P

En about Telekids, tja wist ik het maar, Ben. De uitzending uit 1999 is uitgezonden op 27 februari 1999 en heb ik hier liggen. Die andere twee uitzendingen... ik heb een schatting van wanneer 1 van de 2 uitzendingen kan zijn uitgezonden, daar PB ik je over. Ik heb namelijk geen zin in pottenkijkers (hallo Michael Brouwer, groetjes aan pennopenno). :)

Een beetje offtopic maar heb je die awesome Telekidsspecial al gezien die nu op het Retroforum-YouTubekanaal staat? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha nog even off-topic dan.. voor die awesome special wil ik de hele ochtend de tijd nemen! Want hier heb ik ECHT ff zin in!

 

Thnx voor de info over de franse versie. Ik kan mij alleen herinneren dat het filmpje ook geupload is (probably youtube) en hier ergens op het forum gedropt is. Kan 'm alleen niet vinden *HUIL*. Maar even verder zoeken dan...

aangepast door Ben_B&A
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Keet & Koen en de speurtocht naar Bassie & Adriaan’.
Persbericht:

Cast ‘Keet & Koen en de speurtocht naar Bassie & Adriaan’ bekend

In april 2015 starten de opnames van de bioscoopfilm ‘Keet & Koen en de speurtocht naar Bassie & Adriaan’. De film zal in september 2015 in première gaan. De hoofdpersonen in de film zijn Keet! (bekend van RTL Telekids) en Koen (Job Bovelander). Zij proberen de ontvoerde Bassie en Adriaan, uiteraard gespeeld door Bas en Aad van Toor, terug te halen. Naast deze vier gezichten worden de overige rollen vertolkt door Miryanna van Reeden (hoofdcommissaris Kroon), Fabian Jansen (De Jonkheer), Peter Sterk (boef B1001) en Fedor van Rossum (boef Linke Leo).

De regie van de film is in handen van Annemarie Mooren (o.a. Koen Kampioen, Puppy Patrol, Iggy Love) en het scenario is geschreven door Dick van den Heuvel (o.a. Kruimeltje, Dick Trom, Brief van de Koning, Kleine Blonde Dood). Producenten van de film zijn Sjef Scholte van Mountain Road Entertainment Group (o.a. Schippers van de Kameleon, Snuf de Hond, De Ontsnapping) en Yoshi Aesaert van Marmalade Films België (o.a. Mannenharten Belgie, Smoorverliefd, De Ontsnapping).
logo_keet_koen.png
In deze familiefilm gaan Keet en Koen, de entertainers van een pretpark en straatartiesten, op zoek naar de vermiste Bassie en Adriaan. Bassie en Adriaan hebben voor hun grote verdiensten als mensenredders een onderscheiding gekregen. Hier wil hun eeuwige vijand, de baron, natuurlijk een stokje voor steken.
Hij geeft zijn neef ‘Jonkheer’ de opdracht om Bassie en Adriaan te ontvoeren.
Keet en Koen blijken volwaardige opvolgers van Bassie en Adriaan in de spannende speurtocht naar het bekende duo.


Op de Facebook pagina van " De Auto en Caravan van Bassie en Adriaan" staat vermeld dat de auto en caravan ook belangrijke rol krijgen
 

aangepast door Lobo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor het eerst in de geschiedenis van B&A krijgen vrouwen een grotere rol dan aangever/beeldvulling. 

 

Ben benieuwd of dat gedachteloos is gedaan omdat de media er steeds meer van doordrongen raakt dat vrouwen ook wat in te brengen hebben en er diversiteit moet zijn, of dat het een bewuste keuze is geweest om ook meisjes in de film te interesseren. Of gewoon vanwege de vrouwelijke regisseur, dat kan ook nog.

 

Hoe dan ook vind ik het opvallend. 

 

In april met filmen beginnen en in september in de theaters lijkt me overigens wel een krappe planning...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik hier moet van vinden. Ten eerste leek het of de film niet doorging (stond eerst gepland in 2014) En nu speelt die domme Keet erin. Afwachten of dit geen flop wordt... Ik hoop dat het geen flop wordt, dat zou wel erg zijn voor B&A..

 

Oh, ja even iets anders: toen ik een dvd aan het kijken was was er eerst nog reclame van de B&A-dubbelboxen, maar waarom stonden die dvd op dubbelboxen en niet gewoon op één dvd?, dat staan ze nu toch ook (behalve op ''Het geheim van de schatkaart'').

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ja 'hoop het niet'? Als dit een succes wordt gaan ze op deze voet verder.

Bassie & Adriaan zijn vast in de laatste minuut te zien.

Valt me tegen, in 2004 zei Adriaan nooit meer in acrobatencostuum en nooit meer als Adriaan op te treden. Het was dus een levende legende, gestopt op het hoogtepunt. Afgeronde series alles.

En dan nu, 11 jaar later gewoon weer wat gaan doen? Grote fout.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Achja, dat pak had hij volgens mij nog diverse keren daarna aan (zoals in die Honda reclame), dus zo definitief was het blijkbaar niet. Ik denk dat ie meer emotioneel afstand ervan deed, wetende dat hij na zo'n lange tijd nooit meer op die manier zou gaan optreden en dus het 'acrobatenleven' vaarwel zei. Dit komt mij over als een opa die op z'n oude dag nog eens z'n act op wil voeren, ieder zijn ding. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...