Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #8


Aanbevolen berichten

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

45 minuten geleden, BeRei zei:

Dit vind ik wel een leuk filmpje geworden (al klopt de achtergrondmuziek niet altijd :9). 

 

https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/laatste-videos-boulevard/hoe-is-het-nu-met-bassie-en-adriaan

 

Pfff, toch weer steeds schrikken als je ze weer ziet dat ze er nóg ouder uit zien. :'( Filmpje is wel leuk gedaan inderdaad, ben toch wel nieuwsgierig naar die tentoonstelling.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke video inderdaad, die 'presentator' is lekker enthousiast en het komt geloofwaardig over omdat hij ook zichtbaar / duidelijk kennis ervan heeft en niet zomaar een itempje opneemt. Overigens oogt de tentoonstelling wel wat krapjes als het druk wordt qua aantallen mensen...

 

En inderdaad, Aad ziet er helaas écht slecht uit... (niet qua energie overigens). Echt als een man van eind 80. Bas oogt qua ouderdom nog wel een stuk beter, ook zonder schmink. Mja, Aad heeft dan ook wel behoorlijk wat te verduren gehad met z'n gezondheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...Waarvan de persdag overigens gister al was, dus de hysterische fans mogen het lekker uitzoeken :')

 

Aad zei zelf in Rotterdam vorige week: doe jezelf een lol (als je echt wil komen) en kom op zondag of maandag. Dan zijn ze er ook nog allebei.

 

Ik stel voor om op maandag met een divisie van "het forum" inclusief spandoek "gebeurd is gebeurd, praten we niet meer over" te komen kijken. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga er morgen naartoe, en probeer de quotes morgen te vergeten, net zoals de naam Aad Klaris

"ik heb toch altijd pech"

"wat zeggie"

"foutje moet kunnen"

 

Als ik alleen al hieraan denk, kan ik zomaar een rechtszaak aan m'n broek hebben :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

LOL ik word nog beroemd met mijn Bassie & Adriaan covers :P Waar eerst mijn Dreigende Drums remix werd gebruikt door StukTV, hoor ik nu mijn eigen replica van de Plaaggeest Theme terug in die reportage:

 

(Die moet ik trouwens echt een keertje opnieuw inspelen met betere instrumenten)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Deemster said:

LOL ik word nog beroemd met mijn Bassie & Adriaan covers :P Waar eerst mijn Dreigende Drums remix werd gebruikt door StukTV, hoor ik nu mijn eigen replica van de Plaaggeest Theme terug in die reportage:

 

(Die moet ik trouwens echt een keertje opnieuw inspelen met betere instrumenten)

 

Heb je al tijd gehad om de poppenscene achtervolgingsmuziek in te spelen :P?

 

Ik zit nog altijd te wachten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

http://www.telegraaf.nl/prive/28587344/__Bassie_prijst_Harry_Dikmans_als_beste_boef__.html

Beste boef zou ik persoonlijk niet zeggen, maar ook ik vond Harry Dikmans een veel leukere B2 _O_

Om de oude B2 moet ik altijd lachen, waar ik me bij de nieuwe meer zit te ergeren omdat het zo geforceerd overkomt.

 

En @RMen @karelgroen, ik zal binnenkort wel weer even wat deuntjes naspelen :D De poppenmuziek lijkt me echter wel moeilijk. Er heeft ooit een redelijke replica van iemand anders op Youtube gestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, djkoelkast zei:

Ik verwacht natuurlijk wel van iedereen foto's :D

 

Heb even een selectie gemaakt.;)

IMG_0082.JPG

IMG_0087.JPG

IMG_0094.JPG

IMG_0095.JPG

IMG_0096.JPG

IMG_0097.JPG

IMG_0098.JPG

IMG_0099.JPG

IMG_0101.JPG

IMG_0102.JPG

IMG_0103.JPG

IMG_0104.JPG

IMG_0105.JPG

IMG_0108.JPG

IMG_0113.JPG

IMG_0125.JPG

IMG_0126.JPG

IMG_0127.JPG

IMG_0128.JPG

IMG_0129.JPG

IMG_0130.JPG

IMG_0132.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand wat er eigenlijk met de pakken van de Baron (Paul van Gorcum) gebeurd zijn? Zijn die naar Paul zelf gegaan (net als eigenlijk alle andere outfits van de niet-Bas- en -Aad-boeven)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, Hinse zei:

Mooie foto's, misschien toch even een kijkje wagen binnenkort :)

 

Op FB kwam dit nog voorbij, blijkbaar was het erg druk?

 

PSX_20170709_230340.thumb.jpg.9757379c63172eb1e8a2e520a51a6b5e.jpg

 

Ja het was ontzettend druk (veel te druk eigenlijk).

Je stond al snel 2 uur in de rij voor een foto met handtekening van 1 van de 2 (dus 2x 2uur voor ze allebei).

Er was eigenlijk geen tijd om Bassie & Adriaan te zien.

Ook de expositie zelf was door de drukte bijna niet te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, BeRei zei:

Weet iemand wat er eigenlijk met de pakken van de Baron (Paul van Gorcum) gebeurd zijn? Zijn die naar Paul zelf gegaan (net als eigenlijk alle andere outfits van de niet-Bas- en -Aad-boeven)?

 

De regenjas van B100 is te zien bij de expositie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-7-2017 at 23:33, Frey zei:

 

Wat?

Precies zoals het er staat. Mike Brouwer heeft bij de vorige expo in Terschuur een foto achter een vitrine vandaan gegrist en dat is de foto, ingescand en wel, waar ik naartoe link in het originele bericht. Daarom kan ik ook maar met moeite naar die video kijken van Aad die de rondleiding geeft op de expo; daar staat hij namelijk ook weer alle aandacht in de ruimte op te zuigen. Ugh.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 10-7-2017 at 4:05 PM, karelgroen said:

 

 

Iemand heeft blijkbaar dat poppenmuziekje als eens geprobeerd na te spelen.

 

Het zijn die lage tonen die het herkenbaar maken, maar het heeft er niet naast gelegen...

Die hoge tonen vormen zelfs een compleet nieuwe melodie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klopt wel qua melodie, maar de hogere klanken hadden veel minder hard moeten zijn / de boventoon moeten voeren.

 

Blijft evengoed zonde dat dit is verwijderd. Dit gaf de scène precies de juiste sfeer. Maar goed dat geldt ongeveer voor de gehele muzikale Verzonken Stad naverkloting.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben naar de tentoonstelling geweest, het was best bijzonder om Bassie, Adriaan, Coby en Ina te zien. Ik denk dat de tentoonstelling een stuk leuker is als zij er ook echt bij zijn.

Het optreden heb ik net gemist maar dat is ook leuk. Het miniatuurcircus van Aad Vis erbij (heeft hij veel werk aan gehad).

 

Het boek van Bassie heb ik ook gekocht en je kunt op je klompen aanvoelen dat het allemaal wat aangedikt is, dat zegt hij ook in het voorwoord.
Het boek van Bassie leest prima weg. Met een bekende van Bassie heb ik naderhand nog op het terras wat interessante anekdotes uitgewisseld, ik kan ze helaas niet hier herhalen.

Ze hebben zelfs een speciaal B&A menu met een bal gehakt en een frikandel. Adriaan kwam nog even op het terras wat buurten.

 

De tentoonstelling is zeker de moeite omdat je enkele behind the scenes foto's ziet die (voor zover ik weet) nooit eerder op dvd zijn verschenen.

Ik hoop echt dat iedereen met zijn handen van de spullen afblijft want dat zou erg zonde zijn.

De twee zijn hoe zal ik het zeggen best te begrijpen als ze niet ten onder willen gaan aan alle aandacht. Er zijn ook mensen met minder goede bedoelingen die naar ze toe komen. Wat ik het meest bijzonder vond is dat er meer merchandise is dan ik ooit gezien had. En ik heb op de diverse fora (Fok en op andere sites) door de jaren heen toch wel wat kasten vol gezien. 

 

Ik miste nog wel wat rekwisieten zoals de kooi van Sweety of de Starsky en Hutch jassen of foto's daarvan. Zo zijn er nog wel meer dingen zoals foto's van het circus of foto's van de landen waar ze met de Crocksons hebben opgetreden. Er was verder genoeg te doen zoals het midgetgolfen, penalty schieten met Bassie en laserschieten.

 

Ik ben benieuwd waar ze nog meer mee komen. Aan bezoekers in elk geval geen gebrek. Bassie zit er wel mooi elke dag om handtekeningen uit te delen en op de foto te gaan.

 

Ja er is een beetje een schaduw omdat er allerlei verhalen naar buiten komen (in de roddelbladen en de rechtszaak met de boeven) waar de waarheid ook wel weer in het midden zal liggen.

 

Verschilt trouwens de tentoonstelling in Vlaardingen veel van die in Ter Schuur? Ik kan me herinneren van foto's dat het toen een paar kasten waren en nu veel meer.  Zelf ben ik toen niet gegaan.

 

Mocht je willen gaan dan zou ik dat zeker doen. Heeft er iemand nog het shirt gekocht van de tentoonstelling?

aangepast door W00fer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren bij de Bruna het boek van Adriaan gekocht en het leest erg fijn weg. Ook las ik over gebeurtenissen die totaal nieuw voor me waren, zoals

Spoiler

dat Adriaan in spanje in de gevangenis heeft gezeten (en het uiteindelijk wel gezellig vond :P )

 

Het viel me wel op dat de toon ontzettend rancuneus werd zodra het over Jaap Stobbe ging. Zelfs een foto van Jaap als Douwe heeft een onderschrift "Stobbe verkleed als Plaaggeest of Plaaggeest Stobbe" (Ik kan me de exacte tekst niet herinneren, maar zoiets was het). Blijkbaar heeft Jaap Stobbe net zoals de Plaaggeest veel frustraties bij Bas en Aad veroorzaakt.

 

Ook laat Adriaan me af en toe hardop lachen. Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd :P

 

Ik ben momenteel bij het hoofdstuk over de Verzonken Stad, en ik verheug me erop om vanmiddag weer verder te lezen.

adriaan.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-7-2017 at 20:02, W00fer zei:

Mocht je willen gaan dan zou ik dat zeker doen. Heeft er iemand nog het shirt gekocht van de tentoonstelling?

 

Is dat shirt echt te koop?

Ik heb gekeken om zo'n shirt te kopen maar ik zag het nergens liggen.

Kan iemand bevestigen of je zo'n shirt kunt kopen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Deemster zei:

Ik heb gisteren bij de Bruna het boek van Adriaan gekocht en het leest erg fijn weg. Ook las ik over gebeurtenissen die totaal nieuw voor me waren, zoals

  Verberg inhoud

dat Adriaan in spanje in de gevangenis heeft gezeten (en het uiteindelijk wel gezellig vond :P )

 

Het viel me wel op dat de toon ontzettend rancuneus werd zodra het over Jaap Stobbe ging. Zelfs een foto van Jaap als Douwe heeft een onderschrift "Stobbe verkleed als Plaaggeest of Plaaggeest Stobbe" (Ik kan me de exacte tekst niet herinneren, maar zoiets was het). Blijkbaar heeft Jaap Stobbe net zoals de Plaaggeest veel frustraties bij Bas en Aad veroorzaakt.

 

Ook laat Adriaan me af en toe hardop lachen. Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd :P

 

Ik ben momenteel bij het hoofdstuk over de Verzonken Stad, en ik verheug me erop om vanmiddag weer verder te lezen.

adriaan.jpg

 

Overal opgelet ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minutes ago, Joost said:

Dat van Jaap Stobbe kwam ook in een interview terug. Dat ze hem nog enger vonden dan de Plaaggeest. Er schijnt dus toch wat te zijn voorgevallen destijds.....

 

Dan vraag ik mij echt af of dat al tijdens de opnames van die serie was, want die serie heeft een nogal abrupt en open einde als het om de plaaggeest gaat; Ineens is hij weg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben (mede door het boek, I'll give you that) nog maar eens begonnen aan de Plaaggeest en het valt echt op hoe geforceerd de plaaggeest er in gewrongen is op sommige plekken. En natuurlijk die scène waar Stobbe, volgens de overlevering, alsmaar 'Stadsschouwburg Vlaardingen' bleef zeggen. In de gebruikte take hoor je Bas nog 'Neeeeee' roepen, als Willy Sibbelee als politieagent er vervolgens 'Stadsgehoorzaal!' achteraan roept. En Aad kijkt Jaap echt aan met zo'n kop van :') 'Dude, ben je nou echt zó stom of wat' :D

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-7-2017 at 18:38, karelgroen zei:

Weet iemand of dat t-shirt te koop is?

Waarom allemaal foto's van brandweerwagens? Je vroeg het al, niemand kon je vraag beantwoorden dus zo kort daarna nog eens vragen heeft niet bepaald zin als wij die vraag niet voor je kunnen beantwoorden.

 

Zover ik heb begrepen is het een crew only-shirt. Blij?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-7-2017 at 09:05, Deemster zei:

Ik heb gisteren bij de Bruna het boek van Adriaan gekocht en het leest erg fijn weg.

 

Bij Bruna? Hebben die m dan in Assortiment? Ik heb 'm nog bij geen enkele standaard Bruna of Ako zien liggen.

 

Blijf dat stom vinden. Vermoedelijk had ik 'm anders allang als impuls toch maar gekocht. Bewust bestellen op internet doe ik dan weer niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, MarsM said:

 

Bij Bruna? Hebben die m dan in Assortiment? Ik heb 'm nog bij geen enkele standaard Bruna of Ako zien liggen.

 

Blijf dat stom vinden. Vermoedelijk had ik 'm anders allang als impuls toch maar gekocht. Bewust bestellen op internet doe ik dan weer niet...

Als het een ISBN heeft, kan elke boekhandel 'm bestellen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, wonderer zei:

Als het een ISBN heeft, kan elke boekhandel 'm bestellen. 

 

Dat begrijp ik, maar 'bij Bruna gekocht' las ik meer als dat ie daar in de winkel lag ;)

Naar mijn weten ligt het nergens bij een Bruna of Ako in de winkel (en zie 'm überhaupt nergens in een winkel, dat terzijde maar volgens mij zou je meer kunnen kopen als het iets zichtbaarder was).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op Adriaan's site bij nieuwtjes staat een lijst met alle winkels die het boek verkopen :P  Toevallig stond een Bruna in Haarlem in de lijst. En inderdaad, deze Bruna heeft zeer veel exemplaren liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Deemster zei:

Op Adriaan's site bij nieuwtjes staat een lijst met alle winkels die het boek verkopen :P  Toevallig stond een Bruna in Haarlem in de lijst. En inderdaad, deze Bruna heeft zeer veel exemplaren liggen.

Ahaaa, dan snap ik het! Maar ik begrijp het niet :')

 

Vrijwel alleen maar winkels aan de westelijke kant van Nederland (terwijl juist in 'plattelands'provincies nog wel 'ns gebieden zijn met slechte online leverings dekking. En waarom alleen specifieke winkels en niet gewoon landelijk bij Bruna's / Ako's. Beetje schimmig, ik zal niet typisch zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, MarsM zei:

Ahaaa, dan snap ik het! Maar ik begrijp het niet :')

 

Vrijwel alleen maar winkels aan de westelijke kant van Nederland (terwijl juist in 'plattelands'provincies nog wel 'ns gebieden zijn met slechte online leverings dekking. En waarom alleen specifieke winkels en niet gewoon landelijk bij Bruna's / Ako's. Beetje schimmig, ik zal niet typisch zeggen.

 

Omdat ze niet zo ervaren zijn in het verkopen van boeken denk ik. En omdat ze misschien aparte deals hebben gemaakt met die specifieke winkels, ze willen het liefst natuurlijk via hun eigen kanalen verkopen vanwege de €€€ marge. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Hinse zei:

 

Omdat ze niet zo ervaren zijn in het verkopen van boeken denk ik. En omdat ze misschien aparte deals hebben gemaakt met die specifieke winkels, ze willen het liefst natuurlijk via hun eigen kanalen verkopen vanwege de €€€ marge. 

... Typisch. Shit zeg ik het tóch :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 7/27/2017 at 6:48 AM, MarsM said:

Ahaaa, dan snap ik het! Maar ik begrijp het niet :')

 

Vrijwel alleen maar winkels aan de westelijke kant van Nederland (terwijl juist in 'plattelands'provincies nog wel 'ns gebieden zijn met slechte online leverings dekking. En waarom alleen specifieke winkels en niet gewoon landelijk bij Bruna's / Ako's. Beetje schimmig, ik zal niet typisch zeggen.

Boekscout is een print on demand service, geen uitgever, en wordt (terecht) door veel boekhandelaren gemeden, omdat de kwaliteit vaak slecht is en behalve wat vrienden en familie die boeken toch niet koopt. DE boekhandels die het wel hebben ingekocht, hebben het waarschijnlijk in consignatie liggen: ze betalen de auteur/uitgever pas als er een exemplaar verkocht wordt. Minder risico. Maar dat moet je dus wel per winkel regelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...