Ga naar inhoud

wat is de minste serie? #2


wat is de minste serie?  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. wat is de minste serie?

    • de plaaggeest
      27
    • het geheim van de sleutel
      1
    • de diamant
      0
    • de huilende professor
      6
    • het geheim van de schatkaart
      2
    • de verdwenen kroon
      2
    • de verzonken stad
      2
    • de reis door europa
      6
    • de reis door amerika
      10


Aanbevolen berichten

Ik ben intussen van gedachten veranderd en stem nu op Amerika, hoewel er een paar sterke scenes in zitten, is het gewoon VEEL te lang en VEEL te saai. En geen adjudant van der Steen te bekennen :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem nog altijd op de Plaaggeest:

- de figuurtjes in de serie zijn niet zo veelzeggend

- de plaageest als boef vind ik niet zo leuk, doe mij maar gewoon 3 stomme boeven :P

- het verhaal vind ik niet zo leuk

- De ''nieuwere'' Bassie en Adriaan typetjes spreken mij meer aan dan de oudere series.

- het is ineens afgelopen en de plaaggeest wordt niet ontmaskerd, al is dat aan de andere kant ook wel weer een sterk punt. Net als bij de Verzonken Stad wordt het geheim van de plaaggeest/steen in het midden gelaten als een open eind ^O^

Amerika ga ik in vergelijking tot eerder juist steeds meer waarderen. Vooral op de DVD's is het goed te doen om te bekijken. Leuke grappen, de boeven zijn geweldig en de eerste twee - drie afleveringen op Curaçao zijn ook geniaal _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

beetje vreemd, het vorige topic wordt maar ff volgeluld om een begin te maken... dat je dan een spectaculair begin maakt, okay, maar dit is zonder link of zo...

Overigens vind ik het ook vreemd dat iedereen nu nog een keer gaat zeggen wat hij het minst vind. Over postwinnerij gesproken.

Het lijkt mij ook nuttig om de uitslag van de vorige poll te geven (tjah, zoals gezegd, een geweldige openingspost)

133x gestemd

Plaaggeest, 25 stemmen, 39 %

Sleutel, 7 stemmen, 5 %

Diamant, 7 stemmen, 5 %

Professor, 27 stemmen, 20 %

Schatkaart, 1 stem, 0 %

Kroon, 3 stemmen, 2 %

Stad, 2 stemmen, 1 %

Europa, 12 stemmen, 9 %

Amerika, 21 stemmen, 15 %

Moderators, is het niet mogelijk om de poll van de vorige keer over te nemen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op de Schatkaart.

Het deel in Nedeland is nog wel leuk maar als ze op Lanzarote zijn wordt het saai, ze rijden ik weet niet hoevaak langs de kust om het ei te vinden wat erg 1tonig wordt.

De ontknoping is stukken leuker in de grot en dan nog het stukje in Nederland.

Hij spreekt mij gewoon het minst aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit bedoel ik... tsss het is gewoon herhalen van wat je hebt gezegd...

Okay, als je minste serie verandert, prima, maar nu wordt alles dubbel gezegd... Pure postwinnerij :r

Door 2x te stemmen heeft de poll geen zin omdat het dan niet meer klopt.

Met zo'n topic wil je bereiken om andere mensen beter te leren kennen en kijken wat hun nou juist wel en niet leuk vinden... als ik nu hier kijk zie ik (bijna) alleen de meningen van mensen van wie ik het al wist...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil niet weer een discussie verder met je aangaan hoor, maar dit topic is al zo oud dat iedereen het waarschijnlijk al eens heeft gezegd, dus kan je het inderdaad net zo goed sluiten. Ik vind alleen dat je de laatste tijd overal over loopt te zeuren en commentaar over op loopt te geven terwijl je zelf ook loopt te baggeren. Door in dit topic bijvoorbeeld voor de 2e keer aan te geven dat iemand dubbel zijn minste serie aangeeft en net las ik in het verzonken stad topic ook al weer zo'n onzin post met ''*O* tof dat je het hebt gepost''. Voegt dat wel iets toe dan? Op die manier kan ik er nog wel een tiental posts bij elkaar schrapen.... ik zou zeggen, ga eerst je eigen mankementen eens na en laat de rest beslissen door de moderators, of probeer anders zelf moderator te worden.... }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is de minste serie nog steeds de Reis Vol Verrassingen.

Omdat er weinig in gebeurd,B&A zijn nergens naar op zoek,en

zien de boeven steeds niet.

En daarom vind ik deze serie het minst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil niet weer een discussie verder met je aangaan hoor, maar dit topic is al zo oud dat iedereen het waarschijnlijk al eens heeft gezegd, dus kan je het inderdaad net zo goed sluiten. Ik vind alleen dat je de laatste tijd overal over loopt te zeuren en commentaar over op loopt te geven terwijl je zelf ook loopt te baggeren. Door in dit topic bijvoorbeeld voor de 2e keer aan te geven dat iemand dubbel zijn minste serie aangeeft en net las ik in het verzonken stad topic ook al weer zo'n onzin post met ''*O* tof dat je het hebt gepost''. Voegt dat wel iets toe dan? Op die manier kan ik er nog wel een tiental posts bij elkaar schrapen.... ik zou zeggen, ga eerst je eigen mankementen eens na en laat de rest beslissen door de moderators, of probeer anders zelf moderator te worden.... }:|

ach je hebt wel gelijk, maar ik erger me ook kapot ook zo'n topic... Dat ik dan zeg dat ik het nutteloos vind dat iedereen alles dubbel zegt, wonderer zegt dat ook, en dan de eerst volgende post is gelijk weer zo'n post...

Ik vind het niet vreemd dat als iemand vakantiefoto's plaatst dat ik ff zeg dat ik het tof vind dat hij ze plaatst... Als dat al niet mag...

Waar bagger ik dan? Dit hier is misschien wel enorm gezeur, maar het is ook irritant dat als ik het vraag het dan gewoon alsnog gedaan wordt. Dát maakt mij hopeloos. Dat ik in andere topics bagger wordt daar wel gezegd, ik heb het nu over dit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij is de minste serie nog steeds de Reis Vol Verrassingen.

Omdat er weinig in gebeurd,B&A zijn nergens naar op zoek,en

zien de boeven steeds niet.

En daarom vind ik deze serie het minst.

Weer een voorbeeld:

07 - 07 - 2004, 7.18 pm

ik vind de reis vol verrassingen de minste serie,omdat er geen doel in zit.de serie begint wel leuk dat de baron b&a naar curacao lokt,maar dat is ook maar even.verder ook weinig spanning ,de boeven hangen er maar wat bij.

de plaaggeest vind ik dan leuker omdat er veel humor inzit,het verhaal is verder slap maar de humor maakt veel goed.

de rest van de series vind ik top,ook de geheimzinnige opdrachtgever, omdat je niet weet wie die geheimzinnige opdrachtgever is.

en dat maakt het geheimzinnig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik begrijp jouw irritaties.

Maar als een topic je niet interesseert,

lees het dan gewoon niet !

Op dit forum vind ik het juist zo mooi,

dat je uit de topics kunt kiezen,

wat je interessant vindt om te lezen,en wat niet.

En bederf je ook het plezier wat iemand in een topic heeft niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik begrijp jouw irritaties.

Maar als een topic je niet interesseert,

lees het dan gewoon niet !

Op dit forum vind ik het juist zo mooi,

dat je uit de topics kunt kiezen,

wat je interessant vindt om te lezen,en wat niet.

En bederf je ook het plezier wat iemand in een topic heeft niet.

het is geen gedicht hoor :P

ik vind dit juist wel een interessant topic, maar niet als iedereen alles meerdere malen zegt. Maar ik denk dat je dat nu wel begrijpt... (uit mijn eerdere reacties)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening is toch wel de laatste tijd erg verandert, vroeger vond ik de Plaaggeest en De reis vol verrassingen de minste, maar nu is dit De Geheimzinnige Opdracht.

Ik zat onangs naar de hele reeks in 1 ruk te kijken, en man dat is eentonig, elke keer maar een pakje zoeken.

Terwijl ik de Reis vol verrassingen meer en meer begin te appreciëren, want de lokaties zijn schitterend en ik vind de Baron hier beter want het lijkt me alsof hij zijn laatste hoop in b&a te vangen aan het verliezen is ( en daardoor wordt hij gefrustreerder en gefrustreerder )

Tevens zit het hier de boeven soms toch eens mee : de inbraak in Nederland, en het geld in de gestolen auto.

Terwijl in de Geheimzinnige opdracht het steeds de Baron op z'n boot is, Harry die z'n boem verkeerd laat ontploffen en B100 die maar gewoon de loser is ( en elke keer bijna hetzelfde )

Link naar bericht
Delen op andere sites

De minste serie... Nou ja de minst leuke serie vind ik De Plaaggeest.

Ik vind dat deze serie gewoon de humor met de domme boefjes mist.

En ja het einde.. Als die plaaggeest nou in de cel was beland..

En gewoon qua plot vind ik deze serie ook het minst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind juist dat er in de plaaggeest wel veel humor zit! er zitten leuke dubbelzinnige stukjes in! Prachtig!

De minste serie vind ik Europa. Deze serie is heel eentonig, ondanks dat het steeds in een ander land afspeelt.

Het gaat steeds hetzelfde en echt spannend wordt het nooit.

In de Amerika serie is er ook geen spanningselement maar die serie is zo mooie gemaakt en daar zit zoveel in, dat is dan niet erg vind ik!

gr Michiel Allememaggisch

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat het nooit spannend wordt zou ik nou ook niet zeggen :P

er zitten toch een aantal spannende stukjes in bijvoorbeeld:

- in portugal als Bassie B100 ziet en ze hem in het straatje achtervolgen

- in spanje als de boeven de bom hebben geplaatst :P

- en natuurlijk Luxemburg! de allerbeste Bassie en Adriaan aflevering naar mijn mening _O_^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat het nooit spannend wordt zou ik nou ook niet zeggen :P

er zitten toch een aantal spannende stukjes in bijvoorbeeld:

- in portugal als Bassie B100 ziet en ze hem in het straatje achtervolgen

- in spanje als de boeven de bom hebben geplaatst :P

- en natuurlijk Luxemburg! de allerbeste Bassie en Adriaan aflevering naar mijn mening _O_^O^

en daarom heb ik ook niet op de geheimzinnige opdracht gestemt. ik wilde het wel doen, maar vanwege die scennes.

en over eentonigheid gesproken, ik heb de verdwenen kroon gedaan. Niet dat ik hem zo stom vind, maar hij is het minst, vind ik. Het is veel te eentonig, vooral de telefooncellenrace. de hele tijd, ze worden niet gevolgt ze worden wel gevolgt ik ga met bassie en adriaan afrekenen pompompom retetet ik word er eigenlijkz iek van in die serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en daarom heb ik ook niet op de geheimzinnige opdracht gestemt. ik wilde het wel doen, maar vanwege die scennes.

en over eentonigheid gesproken, ik heb de verdwenen kroon gedaan. Niet dat ik hem zo stom vind, maar hij is het minst, vind ik. Het is veel te eentonig, vooral de telefooncellenrace. de hele tijd, ze worden niet gevolgt ze worden wel gevolgt ik ga met bassie en adriaan afrekenen pompompom retetet ik word er eigenlijkz iek van in die serie.

O} dit is echt onbegrijpelijk :P

volgens mij zijn er maar weinig of zelfs niemand die de verdwenen kroon het minst vindt van alle 9 series? De meesten vinden de kroon en de stad zelfs het leukste, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand hem het saaist vond :? Want echt eentonig is het verhaal namelijk niet.... alles volgt juist heel snel op mekaar en de de boeven/grappen zijn in vergelijking met sommige andere series zeker hilarisch. Zeker als je de verzonken stad het leukst zou vinden zou ik dit niet helemaal begrijpen O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je de originele versie hebt, wordt je bij band 2 op den duur aardig gek van die achtervolgingstune; die instrumentale-versie van een gewaarschuwd mens. Dat is inderdaad erg eentonig.

[..]

ik ga met bassie en adriaan afrekenen pompompom retetet ik word er eigenlijkz iek van in die serie.

Maar dat kan je ook stellen over de Reis vol Verrassingen, daar roept de baron ook aldoor dat ie afrekenen wil met onze vrienden, dus niet over alles ben ik het met leonard eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, maar in amerika doet ie het op een leuke manier. in de kroon zit ie als maar hoogmoedig te doen, en na al dat gezemel vind iik er geenzak meer aan. met de smorenburgtune is de telefooncellenrace in iedergeval wat beter, hoewel die gewaarschuwt mens ook leuk is. maar dan niet de hele tijd. ik vind die robin ook zo zouteloos in de oude, zo'n bas, net of er een subwofer achterstaat,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb opnieuw gestemd op De Huilende Professor omdat ik het hele verhaal (hoewel het wel een beetje de bedoeling is) een té triest geheel vind geworden.

Wat ik er wel leuk aan vindt is de liedjes en de extra's op de DVD.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De toon die de Baron in de kroon voert, de ultieme arrogantie en hij meent het echt, want zn plan is fantastisch bedacht.

Ik vind het absoluut niet storend in de verdwenen kroon, ook niet in andere series. Het versterkt juist de kracht die de baron uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vond eerst altijd De Reis Vol Verrassingen maar ik ben overgegaan op de Plaaggeest. dit komt vooral door het einde, daar heb ik toch zo'n hekel aan he dat einde :(

*plaaggeest* een naar persoon is het toch he die Plaaggeest? *plaag*

overigens vindt ik wel dat er in de Plaaggeest veel leuke liedjes

Link naar bericht
Delen op andere sites
en dan wil ik nog 's zeggen dat mijn lievelingsliedjes in de plaaggeest zitten. opgeruimd staat netjes, het heiskranenlied, het bakkerlied, en noem maar op,

Dit is zeker waar dat er veel leuke liedjes in zitten, ook bepaalde scenes die erin zitten blijven erg grappig om naar te kijken vind ik. Ik bedoel hiermee o.a. de scene bij de bakker dat Bassie die klant gaat helpen en van alles verkeerd doet en het vervolgens achterin de bakkerij helemaal misloopt en de scene in het restaurants waar *bas* en *adriaan* obers zijn en er door *bas* van alles mis gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

...Ik bedoel hiermee o.a. de scene bij de bakker dat Bassie die klant gaat helpen en van alles verkeerd doet...

Al vind ik die vrouw ONGELOOFLIJK irritant, daar erger ik me nou echt dood aan!

mevrouw: 0ooow, wat doet u nou weer? Dat gaat zo toch niet!?

*bas* : 0w, jawel hoor...

mevrouw: Maar dat is toch een hardstikke vies mesje?

*bas* : Vies mesje!? Wel nee, daar snij ik altijd m'n aardappelen mee!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Al vind ik die vrouw ONGELOOFLIJK irritant, daar erger ik me nou echt dood aan!

mevrouw: 0ooow, wat doet u nou weer? Dat gaat zo toch niet!?

*bas* : 0w, jawel hoor...

mevrouw: Maar dat is toch een hardstikke vies mesje?

*bas* : Vies mesje!? Wel nee, daar snij ik altijd m'n aardappelen mee!

Mwah ze is wel irritant, maar ze speelt wel erg goed!!

Vooral dat " Meneer wat doet u nou weer "!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind dat ze juist niet goed speelt. Ze speelt zo overdreven, dat het niet geloofwaardig overkomt.

Waarom niet geloofwaardig? Ik vind het zelf wel grappig overkomen doordat het inderdaad best overdreven gespeeld is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom niet geloofwaardig? Ik vind het zelf wel grappig overkomen doordat het inderdaad best overdreven gespeeld is.

Ik juist niet... Het is egt TE overdreven! Die stem erger ik me echt dood aan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom niet geloofwaardig? Ik vind het zelf wel grappig overkomen doordat het inderdaad best overdreven gespeeld is.

Ik vind het ongeloofwaardig omdat het zo overdreven is. En omdat er niet zo snel iemand zo zou reageren. Het zou volgens mij op de onderstaande manier veel beter overkomen.

Die vrouw wordt steeds door Bassie onderbroken. Daardoor komt ze niet uit haar woorden. Maar als Bassie het brood geeft, wordt ze ineens woedend en gooit het brood weg. Daarna loopt ze kwaad weg met de boodschap, dat ze in het vervolg naar een andere bakker gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de reis door Amerika het slechtste. Alleen de eerste afleveringen op Curacao (The Return Of *japie* 8-) ) zijn nog het leukst, als ze zo over die brug rennen en die boeven zelfs B&A aanmoedigen.

Maar het is gewoon saai, het is meer om te leren, de humor en de spanning is helemaal weg. Oke, de boeven zitten dan wel achter ze aan, maar het is zo voorspelbaar eigenlijk! Steeds gaat er iets mis.

Oke, dat is ook zo bij De reis door Europa, maar daar ziet Bassie tenminste steeds B100 lopen en kennen ze B100 en Handige Harry nog niet. En dat blijft tenminste spannend, dat met die geheimzinnige opdrachtgever.

Maar Amerika blijft gewoon steeds hetzelfde.

De Plaaggeest is ook een van de minsten (na Amerika komt deze voor mij op de tweede plaats), maar sommige stukjes vind ik wel lachen om te zien, als er soms iets mis gaat waardoor ze hun baantje verliezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de reis door Amerika het slechtste. Alleen de eerste afleveringen op Curacao (The Return Of *japie* 8-) ) zijn nog het leukst, als ze zo over die brug rennen en die boeven zelfs B&A aanmoedigen.

Maar het is gewoon saai, het is meer om te leren, de humor en de spanning is helemaal weg. Oke, de boeven zitten dan wel achter ze aan, maar het is zo voorspelbaar eigenlijk! Steeds gaat er iets mis.

Oke, dat is ook zo bij De reis door Europa, maar daar ziet Bassie tenminste steeds B100 lopen en kennen ze B100 en Handige Harry nog niet. En dat blijft tenminste spannend, dat met die geheimzinnige opdrachtgever.

Maar Amerika blijft gewoon steeds hetzelfde.

De Plaaggeest is ook een van de minsten (na Amerika komt deze voor mij op de tweede plaats), maar sommige stukjes vind ik wel lachen om te zien, als er soms iets mis gaat waardoor ze hun baantje verliezen.

Idd is Amerika wel wat meer om te leren, ben ik wel met je eens. Verder moet ik daar wel weer bij zeggen dat ik het beeld daar het mooist vind en dat er veel locaties worden bezocht die erg leuk en interessant zijn om te zien.

Als ik zou moeten zeggen welke serie het beste nabewerkt is zou ik trouwens ook voor deze serie gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Verder moet ik daar wel weer bij zeggen dat ik het beeld daar het mooist vind en dat er veel locaties worden bezocht die erg leuk en interessant zijn om te zien.

Als ik zou moeten zeggen welke serie het beste nabewerkt is zou ik trouwens ook voor deze serie gaan

Inderdaad, dat is wel zo ja. Moet ik je gelijk in geven. :)

Alleen ik kijk geen B&A voor de landschappen, ik kijk het meer voor de spanning en de humor. En ook een beetje om te leren (toen ik klein was dan ;) ). Maar landschappen, nee...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gestemd op *plaag* "De Plaaggeest" *plaaggeest*

Dit is ook de eerste serie en er zitten soms versprekingen in en de kleuren zijn soms niet helder. Maar er wordt wel veel in gelachen. _O-:D

Ik ben het helemaal met je eens. De minste serie maar toch leuk..

Eigenlijk is er helemaal geen minste serie, maar de minst leuke serie!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Ik heb gestemd op de Schatkaart.

Het deel in Nedeland is nog wel leuk maar als ze op Lanzarote zijn wordt het saai, ze rijden ik weet niet hoevaak langs de kust om het ei te vinden wat erg 1tonig wordt.

De ontknoping is stukken leuker in de grot en dan nog het stukje in Nederland.

ik vind het gedeelte in nederland juist veelste langdradig... het is leuk om te kijken... en dat liedje vand e B&A boys is geweldig... maar om het nou keer op keer op keer te zingen hoeft voor mij nou ook weer niet.

ik vind het gedeelte op lanzarote juist beter.

maar smaken verchillen uiteraard.

groetjes dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat er zoveel op De Plaaggeest hebben gestemd!

Bij mij staat uiteraard nog steeds De Reis Vol Verrassingen op nummer 1. Maar als ik dat nu eens vergelijk met De Plaaggeest, komen die twee series op 1 belangrijk punt overeen: er zit geen doordacht verhaal in. Maar ik geloof dat De Plaaggeest in 2 delen is opgenomen (?), dus dat het verhaal een beetje rammelt, is in ieder geval begrijpelijk. Bovendien vind ik het voordeel van De Plaaggeest dat het enorm veel energie uitstraalt en er een hoop actie inzit, waardoor je toch geboeid blijft kijken. Daar komt ook nog bij dat de plaaggeest een nogal abstract figuur is, wat de spanning ietwat verhoogt.

Terwijl Amerika toch meer de instelling heeft van: kijk eens wat een mooie locaties! Nu hoeven wij tenminste niks meer te doen! Alleen maar vertellen waarom een Divi Divi boom scheef groeit. :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat er zoveel op De Plaaggeest hebben gestemd!

Bij mij staat uiteraard nog steeds De Reis Vol Verrassingen op nummer 1. Maar als ik dat nu eens vergelijk met De Plaaggeest, komen die twee series op 1 belangrijk punt overeen: er zit geen doordacht verhaal in. Maar ik geloof dat De Plaaggeest in 2 delen is opgenomen (?), dus dat het verhaal een beetje rammelt, is in ieder geval begrijpelijk. Bovendien vind ik het voordeel van De Plaaggeest dat het enorm veel energie uitstraalt en er een hoop actie inzit, waardoor je toch geboeid blijft kijken. Daar komt ook nog bij dat de plaaggeest een nogal abstract figuur is, wat de spanning ietwat verhoogt.

Terwijl Amerika toch meer de instelling heeft van: kijk eens wat een mooie locaties! Nu hoeven wij tenminste niks meer te doen! Alleen maar vertellen waarom een Divi Divi boom scheef groeit. :X

de reis vol verrassingen is ook meer iets om de kijker iets te leren, van de natuur van amerika en omstreken. niet alleen maar van 'wat een mooie locaties'

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...