djkoelkast 27 september 2011 gestart Share 27 september 2011 gestart Wie kent het nog, die oude namen van producten die nu veranderd zijn. Bijvoorbeeld: Center Parks - Sporthuis Centrum Twix - Raider RTL 7 - RTL 5 - Yorin (Me) - The Young One - Veronica RTL 4 - RTL Véronique WE heette vroeger ZIJ (kon geen oud plaatje vinden) JIF heet nu CIF Vroeger hadden we Antikal in plaats van Viakal Lay's? Nee hoor, Smiths crispy chips: M&M's waren vroeger Treets en Bonitos Er zijn tal van andere voorbeelden, ik zie ze graag in dit topic Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 27 september 2011 gepost Share 27 september 2011 gepost Wie kent het nog, die oude namen van producten die nu veranderd zijn. WE heette vroeger ZIJ (kon geen oud plaatje vinden) Er zijn tal van andere voorbeelden, ik zie ze graag in dit topic Ik dacht eigenlijk dat WE een samenvoeging was van HIJ de herenkledingzaak en ZIJ de dameskledingzaak. Deze laatste zou dan weer van Witteveen (damesmodezaak) afkomstig gekomen zijn, volgens de WIKI. Pearle heette vroeger de Brilmij (de bril voor mij van de Brilmij). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 september 2011 gepost Auteur Share 27 september 2011 gepost Ik dacht eigenlijk dat WE een samenvoeging was van HIJ de herenkledingzaak en ZIJ de dameskledingzaak. Deze laatste zou dan weer van Witteveen (damesmodezaak) afkomstig gekomen zijn, volgens de WIKI. Pearle heette vroeger de Brilmij (de bril voor mij van de Brilmij). Ik kon niets meer over HIJ vinden maar wat jij zegt klopt wel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 27 september 2011 gepost Share 27 september 2011 gepost Vroeger hadden we Antikal in plaats van Viakal Wij hebben nog steeds Antikal Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2011 gepost Auteur Share 28 september 2011 gepost Wij hebben nog steeds Antikal Hier moesten ze er zo nodig via van maken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 28 september 2011 gepost Share 28 september 2011 gepost Finish was ooit Calgonit Libertel werd Vodafone PTT werd TPG en nu TNT Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 28 september 2011 gepost Share 28 september 2011 gepost PTT werd TPG en nu TNT En nu zelfs: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2011 gepost Auteur Share 28 september 2011 gepost Ohja je had ook nog Dutchtone, dat werd Orange en die is overgenomen door T-Mobile Ik weet niet meer hoe O2 voorheen heette in NL... kom er niet op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 september 2011 gepost Share 28 september 2011 gepost Was dat niet Ben? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2011 gepost Auteur Share 28 september 2011 gepost Was dat niet Ben? Ben is gewoon verdwenen en later teruggekomen dacht ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 september 2011 gepost Share 28 september 2011 gepost Het was Telfort. Dat werd O2, wat vervolgens weer Telfort werd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2011 gepost Auteur Share 28 september 2011 gepost Het was Telfort. Dat werd O2, wat vervolgens weer Telfort werd. Dat was het ja! En T-Mobile was ook eerst wat anders Ze maken het ook niet makkelijk. Ohja PTT heeft ook een tijd Het Mobiele Netwerk geheten (de mobiele afdeling dus) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 september 2011 gepost Share 28 september 2011 gepost T-Mobile (voorheen Telekom) kocht in elk geval Ben op. Volgens mij waren ze voor die tijd niet op de Nederlandse markt actief, of wel? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 29 september 2011 gepost Share 29 september 2011 gepost Mario heette vroeger Jumpman Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 29 september 2011 gepost Share 29 september 2011 gepost Mario heette vroeger Jumpman Onofficieel dacht ik toch alleen maar? Beetje vreemd voorbeeld Ik wist niet eens dat de naam van Antikal veranderd was, zal ik je die eens vertellen. En de Vriendenloterij was ook ooit gewoon de Sponsor Bingo Loterij. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 september 2011 gepost Auteur Share 29 september 2011 gepost Pacman heeft in Japan wel officiëel Puckman geheten, maar dat leek te veel op Fuckman. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 29 september 2011 gepost Share 29 september 2011 gepost Vroegah, toen Cif nog Jif heette. Toen Appelsientje nog Goudappeltje heette. Toen ING nog als de Postbank door het leven ging. Aegon werd nog Spaarbeleg genoemd. En 3VO droeg nog de naam VVN. Het UWV heette nog het GAK. Getronics was PinkRoccade. Etc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 september 2011 gepost Auteur Share 29 september 2011 gepost Vroegah, toen Cif nog Jif heette. Toen Appelsientje nog Goudappeltje heette. Toen ING nog als de Postbank door het leven ging. Aegon werd nog Spaarbeleg genoemd. En 3VO droeg nog de naam VVN. Het UWV heette nog het GAK. Getronics was PinkRoccade. Etc. 3VO heet nu ook alweer anders en Getronics is al zo oud als wat, dan hebben ze PinkRoccade gekocht ofzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 29 september 2011 gepost Share 29 september 2011 gepost Foutje inderdaad, ze zijn gefuseerd Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 2 oktober 2011 gepost Share 2 oktober 2011 gepost Van Buuren-van Swaay - dat heet nu Imtech Projects Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost 3VO heet nu ook alweer anders Inderdaad, het heet weer VVN :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 23 december 2011 gepost Share 23 december 2011 gepost Niet 'n hele grote verandering ofzo & beetje overbodig misschien wel, maar vroeger was het The Facebook & nu gewoon Facebook :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Toen Disney XD nog Jetix was, en Jetix nog Fox Kids. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Toen het nog De Avonturen van Bassie & Adriaan heette, en nu gewoon Bassie & Adriaan en de Plaaggeest / Geheim van de Sleutel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Toen Kindernet nog op BRT2 zat en het soms midden in een aflevering werd afgekapt door een wielerwedstrijd op de BRT. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Toen Nickelodeon nog Nick@Night had (en nu Teennick) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Toen Kindernet nog op BRT2 zat en het soms midden in een aflevering werd afgekapt door een wielerwedstrijd op de BRT. Bij ons zat het op Discovery Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Bij ons zat het op Discovery Ah ja. Ik zei toen altijd "discovarie". Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 17 januari 2012 gepost Share 17 januari 2012 gepost vodafone nog libertel was Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 17 januari 2012 gepost Share 17 januari 2012 gepost En T-mobile nog Ben was, en nu weer Ben heet Telfort heette ook ooit O2 of zo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 januari 2012 gepost Auteur Share 17 januari 2012 gepost En T-mobile nog Ben was, en nu weer Ben heet Telfort heette ook ooit O2 of zo. Hebben we het al over gehad: Ben is altijd Ben geweest, niets anders. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 17 januari 2012 gepost Share 17 januari 2012 gepost toen acer nog cheap ass rommel laptops maakte Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 17 januari 2012 gepost Share 17 januari 2012 gepost Of goldstar, wat nu LG is... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 januari 2012 gepost Auteur Share 18 januari 2012 gepost toen acer nog cheap ass rommel laptops maakte Dat doen ze nog Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 januari 2012 gepost Auteur Share 18 januari 2012 gepost Laptopdiscussie is verhuisd naar: http://www.retroforum.nl/topic/3690-laptops-van-nu/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 april 2015 gepost Share 6 april 2015 gepost Smiths was vroeger 'Zakje Smis': Ik wist niet van deze. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Koen 6 april 2015 gepost Share 6 april 2015 gepost Lieve help, als je dit draadje doorleest dan krijg je de indruk dat wat vroeger Engels was, tegenwoordig blijkbaar Nederlands is. Wat een taalverloedering allemaal. Het kan ook wel eens omgekeerd gaan. In Vlaamse teksten uit de beginjaren van de televisie wil nog wel eens het woord 'speakerin' opduiken om een omroepster aan te duiden, een charmante term die je aan deze kant van 1970 niet meer lijkt tegen te komen. Net even gegoogeld en in het Frans blijkt men de term 'speakerine' te kennen, dus ik vermoed dat dit een Engels woord is dat via het Frans in Vlaanderen terechtgekomen is. In Nederland kwam het wellicht niet voor? Natuurlijk zijn er ook landen en steden die van naam veranderen. Perzië. Opper-Volta. Stalingrad. Of organisaties: in Nederland de BVD, en in Vlaanderen heeft men enkele jaren geleden bedacht dat ministeries er vast een pak op vooruit zouden gaan als ze voortaan door het leven gingen als FOD - Federale Overheidsdienst. Je krijgt het zelf niet verzonnen allemaal... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Alias 1984 22 februari 2016 gepost Share 22 februari 2016 gepost Zuster Bloedwijn, ok dat is wel heel oud maar best kans dat opa of oma van 80 jaar en ouder het nog kent ;-) Verder was er de ABN bank en de Amro bank wat samenging als Abn Amro. De Sns bank heette Bondspaarbank. En dan nog die glazen flessen frisdrank van Herschi of zoiets met zo'n bijzondere dop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 1 maart 2016 gepost Share 1 maart 2016 gepost Tevens is de Rabobank een samengang van de RAffeisenbank en BOerenleenbank... (1972) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 14 maart 2016 gepost Share 14 maart 2016 gepost Minecraft versies heten vroeger BETA, nu niet meer. Hééél lang geleden ALPHA, maar dat onthouden is echt van de zotte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 maart 2016 gepost Share 15 maart 2016 gepost Euh, dat zijn gewoon algemene versienamen voor (onder andere) games. Zo wordt een game in een heel vroeg stadium Alpha genoemd, en wanneer het gewoon voor delen bespeelbaar is tot near completion is het Beta. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PanPeter 30 juni 2016 gepost Share 30 juni 2016 gepost Walibi was vroeger Six Flags. (En heeft overigens ook nog Flevohof, Walibi Flevo en Walibi World geheten.) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TheDutchOwner 26 juli 2016 gepost Share 26 juli 2016 gepost Het huidige Atari was vroeger gewoon Infogrames. Maar Infogrames kocht Atari op en besloot zichzelf er naar te vernoemen. Snap 't wel, want Atari is nou eenmaal een bekend merk, maar Atari is tegenwoordig maar een geest van wat het vroeger was, als je kijkt naar wat ze tegenwoordig uitbrengen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 27 juli 2016 gepost Share 27 juli 2016 gepost Het huidige Atari was vroeger gewoon Infogrames. Maar Infogrames kocht Atari op en besloot zichzelf er naar te vernoemen. Snap 't wel, want Atari is nou eenmaal een bekend merk, maar Atari is tegenwoordig maar een geest van wat het vroeger was, als je kijkt naar wat ze tegenwoordig uitbrengen...En niet te vergeten hun gedrag ten tijde van Driv3rgate. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 juli 2018 gepost Auteur Share 15 juli 2018 gepost En kijk wat er nu terug is (gevonden in Duitsland) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 juli 2018 gepost Share 16 juli 2018 gepost 8 uur geleden, djkoelkast zei: En kijk wat er nu terug is (gevonden in Duitsland) Ik ken het niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 juli 2018 gepost Auteur Share 16 juli 2018 gepost 1 uur terug, Hinse zei: Ik ken het niet. Kijk eens in de OP van dit topic dan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 juli 2018 gepost Share 16 juli 2018 gepost 15 minuten geleden, djkoelkast zei: Kijk eens in de OP van dit topic dan https://en.wikipedia.org/wiki/Treets Quote The brand was discontinued by Mars in 1988. Chocolate Treets had already been replaced with the similar Minstrels. Peanut Treets were discontinued in favour of the multi-coloured Peanut M&M's. Toffee Treets were later sold as Relays, before being dropped altogether. Mars reintroduced the Peanut Treets brand in the UK, France and Germany in July 2009. Peanut M&Ms continue to be sold in the UK alongside Treets. Ten tijde van je OP was het merk al weer terug op de markt blijkbaar Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 juli 2018 gepost Auteur Share 16 juli 2018 gepost Zojuist, Hinse zei: https://en.wikipedia.org/wiki/Treets Ten tijde van je OP was het merk al weer terug op de markt blijkbaar Dit was de eerste keer dat ik het zag Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 juli 2018 gepost Share 16 juli 2018 gepost Zojuist, djkoelkast zei: Dit was de eerste keer dat ik het zag Blijkbaar geen grote rentree in een toch al overvolle markt van candybars en snacks. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.