Ga naar inhoud

[BE] Samson en Gert


Aanbevolen berichten

Die met die krant is dus één van die classics, 'Het weekblad' _O_ Beschouw ik wel tot één van de betere, net zoals afleveringen als 'Het minipaard', 'Een tweede jeugd' en 'TV Samson'. Dit zijn ook meteen 4 voorbeelden waar dus echt een outcry voor was om weer te laten herhalen. De aflevering 'Circus de Bolle' is daarin een uitzondering geweest, <...>

Die classics zeggen me inderdaad niets. 'Circus de Bolle' doet me denken aan de dierentuin aflevering, nee, wacht even, de dierenspeciaalzaak, die - zoals de meeste dingen of evenementen - zich afspelen in het gemeentehuis (gemene huis, volgens Samson ... ;)

Heb je Samsons struikelwoorden ook verzameld? Die 'afgevaardigde van de verkwister' is zo goed bedacht.

Je hebt gelijk als je stelt dat Alberto minder was toen hij was afgevallen. Het was niet eens zijn postuur, maar meer dat rare getekende snorretje, denk ik, wat stoorde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 305
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je hebt gelijk als je stelt dat Alberto minder was toen hij was afgevallen. Het was niet eens zijn postuur, maar meer dat rare getekende snorretje, denk ik, wat stoorde.

Ja, dat snorretje zag er niet uit. Steeds veranderde dat van plek. De ene aflevering zat het net onder z'n neus, en de andere aflevering zat het een stuk lager. Dan heeft zelfs een klein kind in de gaten dat die snor van Alberto nep was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat snorretje zag er niet uit. Steeds veranderde dat van plek. De ene aflevering zat het net onder z'n neus, en de andere aflevering zat het een stuk lager. Dan heeft zelfs een klein kind in de gaten dat die snor van Alberto nep was.

Waarschijnlijk erop geverfd of zwart plakband. Hij had beter zonder snorretje kunnen verschijnen, kinderen accepteren dat wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Die classics zeggen me inderdaad niets. 'Circus de Bolle' doet me denken aan de dierentuin aflevering, nee, wacht even, de dierenspeciaalzaak, die - zoals de meeste dingen of evenementen - zich afspelen in het gemeentehuis (gemene huis, volgens Samson ... ;)

Heb je Samsons struikelwoorden ook verzameld? Die 'afgevaardigde van de verkwister' is zo goed bedacht.

Je hebt gelijk als je stelt dat Alberto minder was toen hij was afgevallen. Het was niet eens zijn postuur, maar meer dat rare getekende snorretje, denk ik, wat stoorde.

Er is jarenlang door de community op Studio100fan gezocht naar informatie rondom enkele minder uitgezonden afleveringen, zoals dus Circus de Bolle. Eigenlijk is dat maar één van de vele dierenafleveringen. De dierenwinkel is uit 1998, veel later dus ;) Overigens zijn er meer dierenafleveringen. Zo was er in 1997 de aflevering Beer ontsnapt, in 1994 Coco met een papegaai, en schijnt er in 1992 niet alleen een aapje te zien zijn geweest (in de aflevering De weesaap) of een beer (in Een beer in huis), maar was er in de aflevering De olifant... Ach, je snapt waar het heen gaat. Weer zo'n stel geniale momenten die helaas nooit meer worden uitgezonden.

De versprekingen van Samson, daar is men in de loop der jaren ook mee bezig geweest uit te schrijven, maar dat is dan even leuk en dan wordt het irritant, omdat het er zóveel zijn :P Is niet bij te houden.

EDIT: Een afbeelding uit 'De olifant', afkomstig uit een fotostrip:

zsxCj.jpg

Er waren zoveel echte dieren in de serie door de jaren heen:

- Olifant

- Paard/Shetland Pony

- Kameel

- Ezel

- Koe

- Beer

- Tijger/Tijgerwelp

- Krokodil

- Papegaai

- Parkiet

- Goudvis

- Aapje

- Varkentje

- Kippen

- Konijn

- Eend

- Muizen

- Zeeleeuw

- Hamster

- Poes

- Schildpad

- Spin

- Schapen

- Emoe

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

EDIT: Een afbeelding uit 'De olifant', afkomstig uit een fotostrip:

zsxCj.jpg

Er waren zoveel echte dieren in de serie door de jaren heen:

- Olifant

- Paard/Shetland Pony

- Kameel

- Ezel

- Koe

- Beer

- Tijger/Tijgerwelp

- Krokodil

- Papegaai

- Parkiet

- Goudvis

- Aapje

- Varkentje

- Kippen

- Konijn

- Eend

- Muizen

- Zeeleeuw

- Hamster

- Poes

- Schildpad

- Spin

- Schapen

- Emoe

Er zaten veel dieren in de aflevering waarin ze op de dieren van Boer Teun gingen passen ... ipv naar de dieren toe te gaan, kwamen de dieren naar het huis van Samson en Gert - compleet met boerenkleding aan .... ;)

Die hamster herinner ik mij ook, in een kooitje; door Oktaaf gevonden die daar stiekem voor ging zorgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf het jammer vinden dat veel mooie afleveringen nooit meer worden uitgezonden en ergens weg liggen te rotten. Ketnet zendt trouwens ook steeds minder Samson uit. In de vakanties komt het zelfs helemaal niet, terwijl men dan toch juist de meeste tijd heeft om het te zien. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

En dan is het ook nog zo dat Ketnet digitaal is en ik heb nog kabeltv.

Ten 2e:Samba-boy wat een vet coole screenshot,iedereen zou die denk ik wel willen hebben in zijn verzameling 8-)

aangepast door lolbroek
Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan is het ook nog zo dat Ketnet digitaal is en ik heb nog kabeltv.

Ten 2e:Frogger wat een vet coole screenshot,iedereen zou die denk ik wel willen hebben in zijn verzameling 8-)

Het is samba-boy (de naam staat in de rode balk), Frogger is de forumrang, die verandert naar mate je meer post. Jij hebt nu Pong als rang ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat het zo is uitgerekt

Vind ik ook. Het lijkt tegenwoordig zo, dat men geen enkele moeite meer doet om een beeld goed te krijgen, alles wordt in breedbeeld weergegeven of het nou echt breedbeeld 16:9 is of 4:3. Het is toch een kleine moeite om de oude beelden in een frame te plaatsen zodat ze wel goed weergegeven worden?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind ik ook. Het lijkt tegenwoordig zo, dat men geen enkele moeite meer doet om een beeld goed te krijgen, alles wordt in breedbeeld weergegeven of het nou echt breedbeeld 16:9 is of 4:3. Het is toch een kleine moeite om de oude beelden in een frame te plaatsen zodat ze wel goed weergegeven worden?

De uploader heeft het, volgens eigen zeggen, 'Naar HD geupscaled'. En daar is hij trots op ook. Let anders ook op de heerlijke ingemerge'de interlacing. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind ik ook. Het lijkt tegenwoordig zo, dat men geen enkele moeite meer doet om een beeld goed te krijgen, alles wordt in breedbeeld weergegeven of het nou echt breedbeeld 16:9 is of 4:3. Het is toch een kleine moeite om de oude beelden in een frame te plaatsen zodat ze wel goed weergegeven worden?

Ik doe altijd mijn best het beeld zo mooi mogelijk te krijgen, zie het Retroforum Youtubekanaal, nagenoeg alle video's zijn door mij gecaptured en bewerkt:

http://www.youtube.com/retroforum

Videolijst: http://www.youtube.com/user/Retroforum/videos?view=0&sort=dd&shelf_index=0

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
  • 3 months later...

https://www.youtube.com/watch?v=-3c1ii2Oaoc&list=UUW8zeOVJkqkbmw0oR7r6Eig

 

Gert is ook oud geworden, vanaf 4:50 vrij resent opgenomen... grappig om te zien hoe gert er uit ziet nu.

 

En voor wie het zich afvraagt, ja, dat is 'onze' JennoH ;)

Ik vind Gert er niet anders uitzien dan tijdens 'K2 zoekt K3'

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Er komt een nieuwe reeks Samson & Gert in verband met het jubileum.

Ik ben bang dat het alleen maar kan tegenvallen.

 

“De plannen zijn concreet, het concept is klaar”, zegt Verhulst zaterdag in HALLO, al wil hij nog niet in detail treden over de verhaallijnen, de acteurs die zullen meewerken aan de nieuwe afleveringen en het tijdstip van uitzending.
Wat hij wel kwijt wil, is dat de opnames niet zullen plaatsvinden in het vertrouwde decor: de woonkamer van Samson en Gert. Is dat dan niet alsof er nieuwe afleveringen van F.C. De Kampioenen zouden worden gemaakt waarin Xavier Waterslaeghers zijn pinten in een ander café moet gaan drinken? Nee, vindt Verhulst. ‘Ik wil dat de kijker meteen doorheeft dat we met iets nieuws komen’, zegt hij. ‘In dat oude decor hebben we alles beleefd wat we maar konden beleven. Het is tijd voor verandering.’
 
Verhulst laat er ook geen twijfel over bestaan op welke zender ‘Samson & Gert 2.0’ zal worden uitgezonden. “De serie is op en top VRT. Bovendien is ‘Samson & Gert’ nog altijd het meest uitgezonden programma op Ketnet, dus het zou vreemd zijn als het op een andere zender wordt uitgezonden.”
Link naar bericht
Delen op andere sites

Verhulst laat er ook geen twijfel over bestaan op welke zender ‘Samson & Gert 2.0’ zal worden uitgezonden. “De serie is op en top VRT. Bovendien is ‘Samson & Gert’ nog altijd het meest uitgezonden programma op Ketnet, dus het zou vreemd zijn als het op een andere zender wordt uitgezonden.”

 

Ja, hè hè, ze worden praktisch iedere dag nog herhaald, sommige uitzendingen diverse malen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Studio 100 en Ketnet slaan de handen opnieuw in elkaar voor de opname van nieuwe afleveringen van de populaire serie Samson & Gert, met als centraal thema 'Winterpret'.


De gloednieuwe afleveringen zijn vanaf maandag 8 december te zien op Ketnet.


In totaal worden 15 nieuwe afleveringen van 12 minuten opgenomen. Die spelen zich af in de sfeer van de kerstperiode. Samson & Gert, Van Leemhuyzen (Walter Baele), Alberto (Koen Crucke) en de Burgemeester (Walter De Donder) trekken samen naar de Ardennen om daar de feestdagen te vieren en zoals gewoonlijk leidt dat tot heel wat hilarische situaties.


De regie is in handen van Bart Van Leemputten, 'Samson & Gert'-regisseur van het eerste uur.


Gert Verhulst – Studio 100: 'We kijken er enorm naar uit om na bijna 10 jaar opnieuw de studio in te duiken om nieuwe afleveringen van 'Samson & Gert' op te nemen. Wat het extra leuk maakt is dat we alles zullen opnemen in een gloednieuw en gethematiseerd decor. 'Samson & Gert' zijn door de jaarlijkse Kerstshows al onlosmakelijk verbonden met de kerstperiode. De 15 nieuwe afleveringen zullen zich ook allemaal afspelen in de winterse en feeërieke sfeer van de feestdagen, dus het plaatje klopt helemaal. Samson & Gert zijn al bijna 25 jaar te zien op televisie, en we zijn erg blij dat Ketnet ons na al die jaren het vertrouwen geeft om nog een aantal nieuwe afleveringen te maken van het programma waar het voor ons toch allemaal mee begonnen is.'


Wouter Quartier – netmanager Ketnet: 'Bij Ketnet zetten we niet alleen in op nieuwe programma’s en formats, zoals 'De Blacklist', 'D5R' en 'Junior Musical', maar we houden ook onze 'klassiekers' in ere. Samson & Gert zijn Ketnet-helden buiten categorie. Bijna zoals de Sint. Ze waren er zelfs al voor Ketnet bestond. Hele generaties Vlaamse kinderen zijn met Samson & Gert opgegroeid. Ook vandaag nog zenden we dagelijks een aflevering uit en ze zijn nog altijd superpopulair. Bij de Ketnetters, maar ook bij hun ouders. We kijken met z'n allen dan ook uit naar de nieuwe afleveringen. Bijna 25 jaar geleden zijn Samson & Gert ontstaan bij de openbare omroep. Al die tijd hebben we nauw samengewerkt met Studio 100. Recent nog met programma’s als 'Junior Musical' en 'Ghost Rockers'. En nu dus ook met de nieuwe afleveringen van 'Samson & Gert'. De nieuwe reeks is een mooi kerstcadeau voor alle fans van het legendarische duo. En dat zijn er veel!'


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze deden dit al eerder; in 2007 maakten ze een 15-tal afleveringen van 8 minuten genaamd 'Samson en Gert Kerstverhalen' dus ik begrijp niet dat er nu heel ophypend over gedaan moet worden.

 

Dat waren toch gewoon Samson en Gert vanuit een huisje en Gert die een verhaal voorleest? Niet vergelijkbaar. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom Marketing... waarom nieuw teleurstlelend materiaal met overjaarde acteurs opnemen als je nog uren aan materiaal in een archief hebt liggen waarvan fans schreeuwen om 'herhaling' (eerste 2 seizoenen?). Nostalgisch blijven toch de beelden van de eerste uren met Stef Bos die zijn spierballen als standbeeld kweekt in een bak cement, het klassieke brieven voorlezen van 'kinderfans' door Samson en Gert aan hun bureau, en de kerstaflevering uit de eerste reeks waarvan ook de cartoons van Boes, Maple Town en Dommel nog deel uitmaakten. 'Van Leemhuyzen' en 'Frieda Kroket' = te lang door gegaan :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bepaalde dingen zijn natuurlijk te gedateerd. Om die reden zenden ze ook Pisa en Verona niet nog eens uit en wordt dat niet integraal op dvd uitgebracht.

Om diezelfde reden zul je ook programma's van Frits Bom niet meer zien of dingen als Kieskeurig. Te gedateerd. NPO Best doet er nog wel eens wat in, maar dan zijn het vaak flarden of losse uitzendingen compleet random. 

Samson is een tijd lang een co-productie geweest, dus op zich... Ware het niet dat er geen archiefmateriaal van Samson in NL bestaat als ik goed geïnformeerd ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom Marketing... waarom nieuw teleurstlelend materiaal met overjaarde acteurs opnemen als je nog uren aan materiaal in een archief hebt liggen waarvan fans schreeuwen om 'herhaling' (eerste 2 seizoenen?). Nostalgisch blijven toch de beelden van de eerste uren met Stef Bos die zijn spierballen als standbeeld kweekt in een bak cement, het klassieke brieven voorlezen van 'kinderfans' door Samson en Gert aan hun bureau, en de kerstaflevering uit de eerste reeks waarvan ook de cartoons van Boes, Maple Town en Dommel nog deel uitmaakten. 'Van Leemhuyzen' en 'Frieda Kroket' = te lang door gegaan :-)

Spierballen als standbeeld kweken in een bak cement? :O *Noteert* Er is zoveel zoals je het ook zegt nog steeds niet bekend over die eerste twee seizoenen (de encyclopedie op Studio 100 Fan zal dat beamen, ik heb je er ook over gePB't), meer herinneringen zoals deze of beelden aan/van uitzendingen zijn welkom :D

 

Opzich zijn die eerste twee reeksen ook nauwelijks heruitzendbaar, voor de 20-jaarviering werd een drietal van die uitzendingen met BV'ers herhaald (1 met Mark Uytterhoeven, 1 met Helmut Lotti en de eerste met de burgemeester) en dat waren echt van die montages waar echt ontzettend veel werk in was gaan zitten; de brieven en tekeningen bleven behouden maar 95% van de tekenfilmaankondigingen (een enkele keer was het niet weg te halen en riep Gert heel random 'Ah ja, ik ben wielrenkampioen in Maple Town!' :P) en dan hield je een aflevering over van ca. 15-18 minuten met soms sceneovergangen na stukjes van 30 seconden. Alleen reeks 3 was de eerste reeks waar het echt een sitcom-ish Samson Soap werd en die herhalen ze eveneens niet. Dat is gewoon zonde en onnodig.

 

@djkoelkast; klopt, ik en mijn compagnon met wie ik in 2012 een megapost opzette over de geschiedenis van de reeks kwamen er rond die tijd achter dat alle banden van de hermontages die dus voor Veronica gemaakt zijn (in '92 werd het indeed een co-productie, daarom ook het budget om een totaal nieuw decor te laten bouwen met keuken) in opdracht van het NOB vernietigd zijn.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

En de laatste reeks foto's:

 

post-8-0-64388500-1416648719_thumb.jpg

 

post-8-0-19699000-1416648720_thumb.jpg

 

post-8-0-69768300-1416648720_thumb.jpg

 

post-8-0-19081500-1416648721_thumb.jpg

 

post-8-0-68981100-1416648721_thumb.jpg

 

post-8-0-19447200-1416648722_thumb.jpg

 

post-8-0-70565200-1416648722_thumb.jpg

 

De nieuwe afleveringen zullen vanaf 11 december te zien zijn op Ketnet: van donderdag 11 december tot vrijdag 19 december dagelijks om 7.55 en 16.45 uur. Van zaterdag 20 december tot donderdag 25 december (kerstvakantie) dagelijks om 7.55 en 17.35 uur. Vanaf 26 december wordt de reeks herhaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanwege Movember liet Koen zijn snor staan dus voor het eerst in JAREN geen plakband, potloodstreepje maar een echte snor. Geen fatsuit want Koen is weer wat molliger geworden (molliger, niet 'hij gaat bijna dood zo dik' zoals hij in 1999-2000 was) en voelt zich er nog steeds goed bij. Ik hoor het vaker maar ik ben het ermee eens: Alberto is terug van weggeweest _O_

 

Van mijn collega's op de fansite die naar de persdag mochten; het gaat écht een goeie reeks worden. Ik ben oprecht benieuwd. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Koen mag ook wel wat meer hebben. Knap natuurlijk hoe hij toen zoveel is afgevallen, maar hij zag er uit alsof hij een enge ziekte had. :X

En hoe is de stem van Samson? Kan toch niet slechter zijn dan die Peter Thyssen...

Heb je de liedjes nog niet gehoord? Bevalt alleszins hoor :)

Ik ben oprecht blij dat Dirk niet meteen de opvolger van Danny werd (iedere opvolger zou toch wel een nare nasmaak krijgen omdat Danny Samson is en Samson Danny). Zo vind ik het tegelijk vervelend dat uitgerekend Peter Thyssen die rotklus kreeg. Het is een zwaar sympathieke vent, enorm geestig, en ik vond hem de pop van Big in Big & Betsy perfect vertolken. Maar Samson is Big niet. En hoe levendig het er bij de opnames van de verjaardagsspecial ook uitzag, op de buis was het weer statisch en saai. Maar de liedjes maakten een hoop goed, het voelt als een 'oudere wijzere Samson' die gewoon nog net zo weinig snapt als vroeger en de vibe is wel weer terug in de reeks. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb de nieuwe clips even bekeken en ze geven wel weer het oude Samson & Gert gevoel zo met de personages. :D

De nieuwe stem moet ik toch weer aan wennen, Danny Verbiest blijft natuurlijk niet te evenaren. Maar in ieder geval beter dan Peter. Vooral de bewegingen van Samson.

 

Jammer dat Octaaf er niet meer bij is.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM changed the title to Afleveringen van Interflix, schuif af en Samson

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...