Ga naar inhoud

[centraal] Bassie & Adriaan #3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het grappige is wel dat samba-boy hier begint over ene Tim Wiessener, een jongen die hier ook het een en ander gepost heeft onder de naam CNRArcade.

Trouwens ik heb Mike ook op facebook alleen ik kan die poster niet zo snel vinden, ook niet gek tussen die 800 foto's met zijn zogenaamde 'zeldzame dingen' :')

EDIT: Nu ik zijn facebook een beetje aan het afstruinen ben zie ik ook allerlei foto's van hem bij locatie's van bassie&adriaan en eentje waarbij hij op de foto staat met Charlotte, het meisje uit de verdwenen trosster... Hielenlikken overload?

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens Jelger, weet niet of je nog vrienden met hem bent op facebook maar dit bericht ook al gezien van hem, naar jullie allemaal dit bericht bedoeld trouwens ;)

a1lncz.png

EDIT: Klein foutje, CNRArcade is niet Tim Wiessner maar een andere Tim wie ook veel met Mike omging :@

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hem inmiddels gezien en buiten dat hij de naam Retroforum misbruikt is het gewoon een doodsbedreiging naar Jelger, ik vind het buitengewoon shockerend!

Ik kon er wel de grap van inzien, maar op het moment dat er boos naar mij wordt gereageerd vanwege smaad enzo, (wat ook nog eens op dit forum afstraalt), dan vind ik het geen grap meer en dan zou je gewoon eerlijk moeten vertellen hoe het zit.

En ja, die video heb ik inderdaad al op z'n Facebook gezien. Het rare vind ik dat hij hier heel kwaad over is, terwijl het in feite een koekje van eigen deeg is.

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hallo allemaal, goed nieuws, ik heb namelijk iets leuks ontdekt! -0-

http://www.ervarings...&lijstauteur=13

Het blijkt dat Tim Traas, die gladjakker die een paar jaar geleden hier op het forum zo actief was als TimT, 'schrijver zijnde' (lees: heeft zelf een boek laten uitbrengen bij zo'n 'zorg zelf maar voor mensen die het kopen-printuitgever') en toen verdween nadat hij ons mededeelde dat wij 'onze eigen glazen hadden lopen ingooien' (Ik weet nu nog niet wat hij destijds snoof, dat hij daarbij kwam), Aad en Ina heeft opgezocht en een uitgebreid interview met ze heeft afgelegd. Hoewel ik de schrijver nog altijd een gladbal vind, hij heeft wel een mooi artikeltje weten af te leveren, met zeer interessante informatie. Heeft 'ie toch z'n roeping gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is niet zo'n best geschreven interview, taaltechnisch gezien. Daar moet nog even een check overheen zodat het wat beter te lezen is. No offense (en niet dat het iets te maken heeft met z'n kwaliteiten wat betreft interviewen), maar hij ziet eruit als 46 terwijl hij pas 26 is :P.

Ik heb ook nog niet veel interessante en nieuwe informatie kunnen ontdekken. Ik ben benieuwd of het tweede deel interessanter wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...Ik ben zó blij dat jullie dit zeggen, ik vroeg me echt af of dit nou een volwaardig artikel te noemen was en besloot het maar op safe te spelen. :')

Ja, je weet maar nooit of TimT ineens terugkeert om te zeggen dat ik met zo'n uitspraak "Mijn eigen glazen ingooi", brrr :') Serieus, het grote issue wat ik met het artikel heb (en dan laat ik mijn persoonlijke aversie tegen de schrijver door dat gedoe uit het verleden buiten beschouwing, objectief nu dus): het artikel doet alsof het inderdaad een volwaardig levensverhaal-artikel is, een interview met scherpe vragen en schokkende onthullingen... Maar het is niets meer dan een 'fan ontmoet idool en dit werd er gezegd'-verslag.

Ik volg geen opleiding tot interviewer, nooit gedaan, maar als je een interview hebt leid je zo'n gesprek, lijkt mij, een kant op. Dat doe je niet met reacties op antwoorden als "Maar waarom dat dan precies?" als er net een heel verhaal is verteld. Een "(Maar) waarom?" is géén vraag voor een interview, tenzij je het uitgebreid gebruikt. Je gaat ín op wat gezegd is, herhaalt kleine delen uit wat er net gezegd is om aan te tonen dat je je interesseert in de besproken stof, zodat de spreker enthousiaster en losser wordt en nog méér verteld wat van pas komt. Een échte interviewer weet net besproken stof, totaal irrelevant aan waar je heen wil, áltijd door te linken aan je feitelijke volgende vraag. Daarom dat ik ook een hekel heb aan zulke 'schoolkrant'-interviews waar vragen één op één worden beantwoord en dat dan als 'interview' wordt bestempeld: zoiets is gewoon vraag en antwoord. Antwoord op een vraag is gegeven, en de volgende vraag, kortaf als wat, bam. Een echt interviewer weet zoiets door te linken, eventueel indirect.

Maar wat ik eigenlijk wilde melden is, er zullen vast wel onthullingen in het verslag komen, geloof ik best. Maar, en let vooral op die maar, deze onthullingen komen dan vooral doordat Aad deze zelf vertelt en niet door middel van het interviewtalent wat Tim Traas rondschalt te hebben, want dat heeft hij naar mijn mening totaal niet.

Wat ik eerder echter over Traas' roeping zei meen ik absoluut van harte: laat hem het maar bij een weblog houden.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

...Ik ben zó blij dat jullie dit zeggen, ik vroeg me echt af of dit nou een volwaardig artikel te noemen was en besloot het maar op safe te spelen. :')

Mij lijkt het ook geen echt interview. Het is meer een opname van een gesprek, maar dan uitgetikt, waarbij de vraagjes tussendoor er naderhand ingevoegd lijken te zijn opdat ze 'aansluiten' op het verhaal. Ik vond het wel een mooie vondst van je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Om het nieuwtje te quoten:

Er is weer leuk nieuws. Vanaf vandaag komt er regelmatig een nieuw filmpje van ons op onze eigen You Tubepagina. Dat kan een droomwereld zijn, een liedje of een fragment uit één van onze circus programma's. Wil je op de hoogte gehouden worden van alle nieuwe filmpjes? Abonneer je dan op het 'Bassie & Adriaan You Tube Channel' en ontvang automatisch een mail wanneer er een nieuw filmpje is geupload. Vandaag is er een fragment uit één van circusprogramma's te zien. Het fragment komt uit 1987 en is opgenomen in theater 'De Maaspoort' in Venlo.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik wist het al een tijdje van Bert Smorenburg, maar hij is sinds vandaag eindelijk te koop :D

Het tweede soundtrack album, alleen op iTunes!

1. Thema Amerika

2. Dreigende Drums

3. Thema Koddig

4. Dreiging Langzaam

5. Achtervolging Kroon 2

6. Thema Droevig

7. Thema Duitsland

8. Dreigende Bellen

9. Thema Spanje

10. Thema Wales

11. Thema Griekenland

12. Thema Zenuwachtig

Ze hebben naar onze wensen geluisterd, want we hebben nu zelfs de goede versie van Achtervolging Kroon!

En Thema Amerika, Thema Zenuwachtig, Dreigende Bellen oh ik ben zo blij :D

Dat wordt vanmiddag gelijk kopen (;

Ga niet niet sharen s.v.p.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben helemaal niet naar 'onze' wensen geluisterd, want dan hadden ze de Klaris soundtrack uitgebracht.

Zonder fysiek medium ga ik hem trouwens niet kopen, ik gebruik ook geen iTunes anders dan om mijn eigen mp3 collectie op mijn iPod te zetten, koop er niets.

Dus graag met cd, met hoesje en een limited edition certificaat, dan koop ik hem ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeikerds :P Ze hadden de achtergrondmuziek ook gewoon voor hunzelf kunnen houden. Maar ook niet illegaal downloaden dan he :)

Wat bedoel je precies met "Ga niet niet sharen s.v.p."?

Overigens, omdat wij gewoon een CD willen zijn we zeikerds? Hou toch op. Dit is gewoon pure commerciële geldklopperij.

"Maar ook niet illegaal downloaden dan he :)", waarom niet precies? Zover ik weet is downloaden gewoon toegestaan. Als zij niet de moeite nemen er weer een CD van te persen maar wel willen verdienen eraan, nemen wij niet de moeite er geld voor neer te leggen maar willen het wel luisteren. :')

PS: Achtervolging Troon en Driegende bellen. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is gewoon pure commerciële geldklopperij.

En een fysieke CD is dat niet? :?

In deze tijd snap ik best dat ze geen extra kosten willen maken voor een fysieke CD die toch alleen maar geript wordt. Ik heb geen iTunes en zou ook graag een echte CD hebben, maar om dit zo expliciet commerciele geldklopperij te noemen is onzin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iedereen het 'gratis' download hebben ze al die moeite van het verlengen van de nummers etc. voor niks gedaan.

Het is toch mooi dat zij hun eigen muziek te koop aanbieden? Ze HOEVEN het niet te doen :) Ze hadden het ook gewoon exclusief kunnen houden. En wij hebben toendertijd lopen zeuren over Achtervolging Kroon zonder gitaar, en daar hebben ze naar geluisterd want ze hebben hem opnieuw uitgebracht MET gitaar! Uiteraard hoef je hem ook niet te kopen, maar om hem dan maar 'gratis' te downloaden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En een fysieke CD is dat niet? :?

In deze tijd snap ik best dat ze geen extra kosten willen maken voor een fysieke CD die toch alleen maar geript wordt. Ik heb geen iTunes en zou ook graag een echte CD hebben, maar om dit zo expliciet commerciele geldklopperij te noemen is onzin.

Dat zeg ik niet. Een CD is ook absolute geldklopperij (sprak me een beetje ongelukkig uit), maar ik wil ermee zeggen dat wanneer je iets materialistisch in handen krijgt, je meer een bevredigend gevoel van 'waar voor je geld' krijgt dan puur zo'n uitgave die niets meer is dan "Hee Bert, zoek even je arrangementjes op en mail ze me even toe, okee? Groetje, Aad" via een mailtje. :P

@Deemster: "Ze HOEVEN het niet te doen", en dat deden ze dus ook niet. 9 fucking jaar lang zeiden ze (zei Aad, eigenlijk) "Zeg nooit nooit, maar ik denk het nu wel" wanneer werd gesproken over een deel 2. Ze doen het nu alleen maar om in te cashen op de nieuwe generatie achtergrondmuziek-kiddies die, net als wij 9-10 jaar geleden, zwaar bezig aan het zoeken waren naar de muziek. "wij hebben toentertijd lopen zeuren over Achtervolging Kroon zonder gitaar", ik weet niet wanneer jij precies in de forumscene kwam kijken maar ik geloof dat die eerste plaat ver voor jouw entree is uitgekomen. Dus waar dat "we" vandaan komt begrijp ik niet geheel. Verder is het wel erg makkelijk om op 1 CD dus een versie zonder gitaar te zetten, dan 9-10 jaar later de goede versie, en daar dan OOK weer 1 euro voor vragen. :')

En dat minachtende "maar om hem dan maar 'gratis' te downloaden...", wat is daar mis mee? Het is momenteel crisis, ik koop sowieso minder als voorheen. Ik ben nog steeds van het principe "Download ik een film of album wat ik écht goed vind, dan koop ik hem echt wel origineel voor in mijn collectie". Dat ze nu deze enkel als download uitbrengen en ik het niet als originele CD kan kopen als ik het echt goed vind is dus hun probleem. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat eerst alleen op FOK!, later ook Forumschorum :) Ik lees in het archief veel gezeur over de versie met gitaar, dus ik spreek van wij, want ik vond het ook kut. En ik bedoel het niet zozeer minachtend, meer gefrustreerd. Ik vind gewoon dat Adriaan onrecht wordt aangedaan :) Hij is echt niet zo'n geldwolf als hier wordt neergezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb zojuist het hele album beluisterd en hij is perfect :D Dreigende Drums heeft hetzelfde einde als in de Plaageest en Amerika (Dat climaxgeluidje) en Achtervolging Kroon is compleet en naar behoren :) En Dreiging Langzaam is lekker lang uitgerekt. Aanrader!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dreiging Langzaam is erop gebasseerd ja, dezelfde sfeer. Maar verder heel anders hoor :) Dreiging Kroon daarintegen is PRECIES hetzelfde als toem toem, maar dan met andere geluiden. Ik vind persoonlijk Dreiging Langzaam een stuk beter dan toem toem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...