Ga naar inhoud

[centraal] Programma's met B&A acteurs


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het Zonnetje in Huis topic, een centraal topic waar je afleveringen/series/films kunt posten waar B&A acteurs in meespelen. Als we het erg compleet krijgen, is het misschien leuk om op de info pagina te zetten. Hou dus die lijst met personen aan, dat lijkt me het makkelijkst. Maar als je een figurant op ziet duiken mag dat natuurlijk ook.

Weet niet of het handig is om tekenfilmstemmen ook te noemen... wordt nogal een lange lijst bij Paul van Gorcum ;)

En ja, ik weet dat het meeste op IMDb.com te vinden is... maar zo'n overzichtje is wel lekker.

Dick Rienstra:

Zonnetje in Huis, afl. Het hondje

Spangen, afl. Verwantschap, # 2.4, 8 April 2001

Baantjer, afl. De Cock en de moord op het VOC schip, # 2.10, 14 February 1997

Ik ben je moeder niet, afl. Ongewenste intimiteiten, # 2.5, 22 February 1996

12 steden, 13 ongelukken, afl. Het Feest (Laren), 16 December 1995

Waaldrecht, afl. Met uitzicht op het water, 19 May 1974

Ngo si sui (1998)

De Laatste carrière (1994)

Flodder 2 (1992)

Drie is teveel (1988)

De Ep Oorklep show (1987)

Herenstraat 10 (1983)

Bollo, bries en bondgenoten" (1982)

A Bridge Too Far (1977)

De Kleine waarheid (1970)

(straks meer, moet even werken)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag B100 dit weekend opeens weer verschijnen en... hij had nog pech ook :P

Dat was in Flodder de TV serie. Hij kwam foto's maken, was iemand van de sociale dienst, Johnny sloeg hem neer omdat hij dacht dat het een ex van Ma was die haar kwam vermoorden ;)

Ik lag helemaal dubbel, hoe hij die knal kreeg! Maar daar hadden we het in Zonnetje in Huis ook al over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag op een oude videoband van Alfred J. Kwak (wie kent-m nog?) bij de stemmen de naam van Hans Otjes voorbij komen. Ik geloof dat de aflevering 'De Olympiade' was, maar dat weet ik niet zeker, ik zal straks nog eens goed kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vergeet bij Dick Rienstra vooral De Fabriek niet!

En Paul van Soest speelt mee in Toen was Geluk Heel Gewoon (als Henkie van den Berg).

En diverse malen als politieagent in Flodder, en ook in Het zonnetje in huis (als politieagent)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag op een oude videoband van Alfred J. Kwak (wie kent-m nog?) bij de stemmen de naam van Hans Otjes voorbij komen. Ik geloof dat de aflevering 'De Olympiade' was, maar dat weet ik niet zeker, ik zal straks nog eens goed kijken.

Ja dat zag ik ook laatst.

Maar ik weet nog een film waar Hans Beijer en Paul van Soest allebei een rol in hebben (b100 dan wel een kleine maar goed). De film Amsterdammed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaap Stobbe leeft nog (overigens dit topic kan gerust onder de series worden geplaatst, dit heeft veel met B&A te maken). Jaap Stobbe speelde een hoofdrol in de kinderserie "De Poppenkraam". Verder inderdaad Lowietje in de eerste series van Baantjer.

Hans Otjes speelde mee in de André van Duin revues en in veel van Duin-produktie (o.a. Ep Oorklep, Comedy Parade etc)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zag vrijdag een programma waar Rutger Hauer (Floris) in speelde en volgens mij ook Jaap Stobbe.

Hij was er wel iets ouder.

Grijpstra en de Gier, met "Douwe" als pooier van hoerenjongens _O_ Toffe film wel, met een hele jonge Frederik de Groot :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hans Leendertse (de acteur die Joris speelt) speelt ook mee in de speelfilm 'Filmpje!' van Paul de Leeuw. Daarin speelt hij een boze basmeester. Ik herkende hem meteen aan zijn kapsel, zijn bril en aan zijn stem :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hans Leendertse (de acteur die Joris speelt) speelt ook mee in de speelfilm 'Filmpje!' van Paul de Leeuw. Daarin speelt hij een boze basmeester. Ik herkende hem meteen aan zijn kapsel, zijn bril en aan zijn stem :P

Hij doet ook weleens filmpjes in Het Klokhuis. Ik zag hem een paar jaar geleden op tv.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat Hans Leendertse gaat meespelen in een aflevering in het nieuwe seizoen van Baantjer :)

Het gaat om de volgende aflevering:

Seizoen 10, aflevering 8

Uitzending: 17 december 2004 - Tijd: 20.30

Vanaf eind oktober beginnen de nieuwe afleveringen van Baantjer weer op RTL4.

Alleen die vervelende reclame de hele tijd tussendoor :{ , op TV1 (Belgie) hebben ze dat niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gelezen dat Hans Leendertse gaat meespelen in een aflevering in het nieuwe seizoen van Baantjer :)

Het gaat om de volgende aflevering:

Seizoen 10, aflevering 8

Uitzending: 17 december 2004 - Tijd: 20.30

Vanaf eind oktober beginnen de nieuwe afleveringen van Baantjer weer op RTL4.

Alleen die vervelende reclame de hele tijd tussendoor :{ , op TV1 (Belgie) hebben ze dat niet...

Nee, maar daar hebben ze die ondertitels er onder. En daar ga ik in een ander topic verder op in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaap stobbe speelt ook mee in amsterdamned, maar dan als taxichauffeur dan moet die een hoer ophalen en die wilt ie laten p*pen = dat is aan het begin van de film

Ja, en verderop in de film zitten Paul van Soest als directeur van

een duikers-vereniging en Hans Beijer als vuilnisman op een boot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]... en Hans Beijer als vuilnisman op een boot.

Vindt 'ie nog een tientje in het water ook, heeft hij eindelijk eens geen pech :P

Paul van Soest speelde ook in Ciske de Rat, volgens mij als leraar op een kostschool ofzo.

Paul van Gorcum speelt ook in Turks Fruit. Hij speelt daar de man die Erik en Olga trouwt.

Jaap Stobbe speelde een paar keer een vriend van Piet, maar dit was misschien al bekend. Ook speelde hij in Kees en Co. de vader van Ben.

Hans Beijer speelde Ome Dirk in Schiet Mij Maar Lek met Peter Lusse.

Ik weet niet of dit allang bekend was, maar in dit topic zag ik het nergens staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

BIG KICK! :P

Ik heb sinds kort alle 10 DVD's van de tv-serie ''Flodder'' en ik raad ze iedere fan aan, fantastisch! -0-

Maar ik dacht: Kom, ik post eens een paar plaatjes van acteurs die af en toe opdoken in afleveringen, dus voila. ;)

http://img139.exs.cx/img139/5630/acteursflodder.jpg

*van links naar rechts:*

Hans Leendertse als Buurtbewoner (1993/1994)

Hans Beijer als Verzekeringsagent (1994/1995)

Hans Leendertse als Visboer (1995/1996)

Paul van Soest als Politieagent (1997)

Link naar bericht
Delen op andere sites
BIG KICK! :P

Ik heb sinds kort alle 10 DVD's van de tv-serie ''Flodder'' en ik raad ze iedere fan aan, fantastisch! -0-

Maar ik dacht: Kom, ik post eens een paar plaatjes van acteurs die af en toe opdoken in afleveringen, dus voila. ;)

http://img139.exs.cx/img139/5630/acteursflodder.jpg

*van links naar rechts:*

Hans Leendertse als Buurtbewoner (1993/1994)

Hans Beijer als Verzekeringsagent (1994/1995)

Hans Leendertse als Visboer (1995/1996)

Paul van Soest als Politieagent (1997)

Ik ben ze ook aan het verzamelen. Maar ik heb ze nog niet compleet.

Wat ik overigens jammer vind is dat ze Flodder 2(de 2e film dus) nog niet op dvd hebben. Daar doet trouwens ook een heel bekende piloot in mee. *adjudant*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben ze ook aan het verzamelen. Maar ik heb ze nog niet compleet.

Wat ik overigens jammer vind is dat ze Flodder 2(de 2e film dus) nog niet op dvd hebben. Daar doet trouwens ook een heel bekende piloot in mee. *adjudant*

Ze kosten 5 euro per stuk bij de Free Record Shop, ik heb net zolang gezocht

totdat de winkel overhoop lag, maar ik heb ze gevonden! Alle 10! ^O^

Die kans liet ik niet liggen. Toen ze maanden geleden nog 11 euro per stuk waren wel, dat gaat mij iets te ver. :N

Maar afgelopen weekend, ik naar die kassa. BOF! Afrekenen. :9~

Want slechts 50 euro voor meer dan 70 ''Flodder'' afleveringen, wie wil dat nou niet? 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vast verkeerde topic, maar goed.

Er start vandaag een nieuwe serie Laat ze maar lachen en ik weet uit betrouwbare bron dat de aflevering met Robin Rienstra oude beelden bevat van zijn vader. Ik hoop dat ik op tijd weet te melden wanneer die aflevering is, maar hou het zelf ook even in de gaten als je geinteresseerd bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robin Rienstra... is dat dezelfde als die ook wel eens bij Baantjer heeft meegedaan? als agent bij de moord op de oude dame en als Tom bij de enge moord? of is dat weer een andere Robin Rienstra? O}

Geen flauw idee, maar hij is bijna net zo lekker als zijn vader ;) Volgens mij is er maar eentje, dus goed kans dat het dezelfde is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier een foto van Robin Rienstra uit de Baantjer aflevering.

Ik vroeg me dus af of dit de zoon was van Dick Rienstra, of dat dit dus een andere Robin Rienstra is... O}

http://forum.bassieenadriaan.nl/album_p ... pic_id=439

That's him all right. Kun je de gelijkenis met de adjudant niet zien? Vooral zijn mond en wenkbrauwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

That's him all right. Kun je de gelijkenis met de adjudant niet zien? Vooral zijn mond en wenkbrauwen.

Speelt toch ook Hugo van Walsum in ONM?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond om 22:30 op RTL5: Who am I? van Jacky Chan. Als je dat soort films niet leuk vindt: je hoeft alleen de eerste tien minuten te kijken. Dick Rienstra speelt een generaal. Zijn Engels is heel goed! ;)

De rest van de film is grappig, maar je moet er van houden. Gedeeltelijk opgenomen in Rotterdam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu dit topic na een flinke tijd toch weer even omhoog is gekropen, dacht ik er opeens aan dat ik mijn eerdere ontdekking nog nooit hier geplaatst heb. Een hele tijd geleden, toen dit forum nog in de kinderschoenen stond, hadden we hier nog een offtopic-topic, in plaats van een heel offtopic-gedeelte. Daar had ik dit al eens geplaatst, maar het past hier nu natuurlijk veel beter, vandaar dat ik het nu maar eens hier plaats. Niet iedereen zal het na al die maanden nog weten, misschien ;)

In 1988 zond de KRO een detectiveserie voor de jeugd uit, Simon Winner. De serie had slechts 6 afleveringen en is daarna ook nooit meer teruggekeerd, en tegenwoordig is er dan ook haast niemand die er nog iets van weet. Ik ben het echter nooit vergeten en vorig jaar vond ik in een doos met oude videobanden zomaar de laatste 3 afleveringen terug. Het bleek zeker interessant te zijn voor een B&A-fan, want in aflevering 4 en 5 kwamen verschillende B&A-acteurs langs.

In aflevering 4 speelde Jan Anne Drenth een rolletje als brigadier. Maar met aflevering 5 werd het pas echt leuk, want daarin kwamen Frans Kokshoorn én Dick Rienstra voorbij. Het was meteen wel de omgekeerde wereld, want Frans Kokshoorn speelde een vriendelijke antiekhandelaar, terwijl Dick Rienstra een ongure crimineel met de naam Oosterse Arie was.

In aflevering 6 verder geen B&A-acteurs, maar wel iets anders: een van de schurken had geen naam, maar werd alleen maar aangeduid met zijn titel: de baron :P

Ik vond het zelf wel een leuke ontdekking. Ben er nu wel zuinig op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond om 22:30 op RTL5: Who am I? van Jacky Chan. Als je dat soort films niet leuk vindt: je hoeft alleen de eerste tien minuten te kijken. Dick Rienstra speelt een generaal. Zijn Engels is heel goed! ;)

De rest van de film is grappig, maar je moet er van houden. Gedeeltelijk opgenomen in Rotterdam.

Ik heb die film ook gekeken. Het is inderdaad zo dat die film in Rotterdam is opgenomen. Zelf vind ik de film wel leuk.

En Dick Rienstra speelt erg goed :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond 10 uur op Yorin: ''Amsterdamned'' (tussen haakjes: super film!) ^O^_O_^O^

Met bijrollen voor Paul van Soest, Hans Beijer en in de

openingsscène: Jaap Stobbe als hitsige taxichauffeur. :Y

jaja die film is goed

k heb hem zelf ook op dvd liggen hiero.. en eens in de zoveel tijd dan kijk ik hem, het is een goeie neerlands thriller

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het nagekeken, ik had hierboven al vermeld dat Paul van Soest politieagent speelde in Flodder, en nu heb ik de exacte titels: "Gifwolk" en "Videogeweld" Ik had ze nog niet op DVD, maar ik heb deze ook gehaald ;)

Ik heb een eindje hierboven al 4 afbeeldingen gepost, waaronder die van ''Videogeweld'' ;)

P.S. Gave DVD's he? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb een eindje hierboven al 4 afbeeldingen gepost, waaronder die van ''Videogeweld'' ;)

P.S. Gave DVD's he? ;)

Ja, ik zag het. Inderdaad, ze zijn echt gaaf. Maar een vraagje, ff offtopic: Loopt aflevering 1 Korte Metten bij jou ook niet lekker synchroon? Voor de rest lopen ze wel synchroon. TOPPIE _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, ik zag het. Inderdaad, ze zijn echt gaaf. Maar een vraagje, ff offtopic: Loopt aflevering 1 Korte Metten bij jou ook niet lekker synchroon? Voor de rest lopen ze wel synchroon. TOPPIE _O_

Nooit echt op gelet. Zal ongetwijfeld wel. Het viel mij op dat er bij het

menu van deel 7 als enige GEEN achtergrondmuziek zit. Heb jij zeker ook? ;)

Leuk feitje overigens (OT) is dat een paar afleveringen, waaronder ''Korte Metten'' ''Verkiezingen'' & ''Computer

Koorts'' zijn gemaakt door Hans Scheepmaker, een regisseur waar ik vorig jaar ook 2x onder gewerkt heb. :9~8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...