Ga naar inhoud

Leuke info over Paul van Gorcum


Aanbevolen berichten

Paul van Gorcum

Paul van Gorcum is een Nederlandse acteur en regisseur die vooral bekend is geworden als de Baron uit Bassie en Adriaan. Hij is op 3 maart 1934 in Frankfurt, Duitsland geboren als Paul Hubertus Otto de Heiden.

Hij heeft vele stemmen ingesproken, bijvoorbeeld Zazoe in The Lion King.

In 1992 werd hij geslagen tot Ridder in de orde van Oranje Nassau.

Een aantal stemmen ingesproken door Paul van Gorcum

Panoramix (Asterix en de knallende ketel)

Meastro (Beertje Sebastiaan: de geheime opdracht)

Zazoe (The Lion King)

Kapitein Haak (Peter Pan)

Gargamel (De Smurfen)

Acteerwerk van Paul van Gorcum

Diamantair (Bassie & Adriaan en de Diamant)

De Professor uit Bassie en Adriaan - De huilende professor

De Baron (alle series van Bassie & Adriaan m.u.v. het geheim van de Schatkaart)

Regisseerwerk van Paul van Gorcum

De Nederlandse nasynchronisatie van Calimero

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eh... Stond dit ergens op een website of heb je dit zelf bij elkaar gezocht? ;)

Leuk stukje, niks nieuws voor mij, maar misschien voor anderen wel. Ik was ooit begonnen aan een overzicht van zijn werk, maar dat is onbegonnen werk. Zo VEEL!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eh... Stond dit ergens op een website of heb je dit zelf bij elkaar gezocht? ;)

Leuk stukje, niks nieuws voor mij, maar misschien voor anderen wel. Ik was ooit begonnen aan een overzicht van zijn werk, maar dat is onbegonnen werk. Zo VEEL!!

stond op een website, heb e.e.a. verbeterd ;) (m.b.t. B&A)

[wat een afkortingen in 1 zin :P ]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jep, ook in de laatste Lion King aflevering is speelt Paul van Gorcu Zazu (in zowel Nederlandse als Engelse versie) :)

In de ENGELSE versie ook? Da's cool. Dat zal ik eens even gaan beluisteren dan. Tof ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jep, ook in de laatste Lion King aflevering is speelt Paul van Gorcu Zazu (in zowel Nederlandse als Engelse versie) :)

Volgens mij heb je dat fout. Kijk maar eens op IMDB ( http://www.imdb.com/title/tt0318403/ ). Daar staat dat Edward Hibbert Zazu doet. Er staat verder naar onderen wel Paul van Gorcum, maar als je op zijn naam klikt, kun je zien dat hij ook in de engelstalige versie van deel 2 mee zou moeten doen.

Volgens mij heeft gewoon een grapjas hem opgegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij heb je dat fout. Kijk maar eens op IMDB ( http://www.imdb.com/title/tt0318403/ ). Daar staat dat Edward Hibbert Zazu doet. Er staat verder naar onderen wel Paul van Gorcum, maar als je op zijn naam klikt, kun je zien dat hij ook in de engelstalige versie van deel 2 mee zou moeten doen.

Volgens mij heeft gewoon een grapjas hem opgegeven.

Da's Lion King 1.5 Hier is de link naar de originele film: http://www.imdb.com/title/tt0110357/ Waarin Rowan Atkinson Zazu doet.

Vaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is inderdaad een link naar deel 1.5 (of 3 in Europa). Maar die bedoelt Hinse volgens mij ook. Hij heeft het namelijk over de laatste Lion King.

Oooh, right. Ik vond het al vreemd dat ik nummer 3 niet kon vinden ;) Het zou leuk zijn als we uitsluitsel konden krijgen, maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om die vraag aan Paul voor te leggen, we zijn immers B&A fans en geen Lion King fans ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een aantal stemmen ingesproken door Paul van Gorcum

Kapitein Haak (Peter Pan)

Dan zijn er kennelijk meerdere nasynchronisaties geweest van deze film, want in de Nederlandse versie van Peter Pan die ik ken werd de stem van Haak gedaan door Ted de Braak! (met een geweldige John Kraaykamp senior als Vetje!!!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan zijn er kennelijk meerdere nasynchronisaties geweest van deze film, want in de Nederlandse versie van Peter Pan die ik ken werd de stem van Haak gedaan door Ted de Braak! (met een geweldige John Kraaykamp senior als Vetje!!!)

Of meerdere versies... want de Disneyfilm is niet de enige PP film natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of meerdere versies... want de Disneyfilm is niet de enige PP film natuurlijk.

Ahja tuurlijk dat was ik vergeten. Er zijn wellicht meerdere anmatiefiulms van Pan gemaakt. Gek dat ik meteen weer aan de Disneyversie denk, maarja die is ook de meest bekende natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

ik kwam laatst de Bereboot weer eens tegen, ik vind dat echt wel een leuke serie, lekker slap ;)

Maar Paul van Gorcum doet de stem van Brilbeer _O_

en dat hoor je zo niet 1,2,3!

182.jpg

Brilbeer is dus die gele, met zijn piefjes en palletjes, technisch gesproken dan! ;)

Ik zal binnenkort wat fragmentjes van de plaat posten ;)

Hij doet meer stemmen voor de Bereboot, waaronder de ballonnenprikmeneer (sakkerse prikpief!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Ahja tuurlijk dat was ik vergeten. Er zijn wellicht meerdere anmatiefiulms van Pan gemaakt. Gek dat ik meteen weer aan de Disneyversie denk, maarja die is ook de meest bekende natuurlijk.

[Zeer Offtopic]

:{

Dit is voor mij de beste Peter Pan serie (okee geen film):http://www.geocities.com/hannatuk85/japanpeterpan/main.html :Y

[]

[Ontopic]

In die film met echte mensen heeft Paul van Gorcum toch wel Kapitein Haak ingesproken?

[]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Echt leuk om te weten welke stemmetjes hij speelde. Vooral over Zazoe en Kapitaan Haak verbaas ik me. Van Gargamel had ik al zo'n vermoeden. Hij speelde toch ook Sinterklaas bij kindernet, of heb ik die informatie over het hoofd gezien 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sinterklaas bij kindernet? De TV-Sint die je bij de officiele intocht ziet? Dat is niet Paul van Gorcum maar Bram van der Vlugt. Of bedoel je iets anders.

Die bedoel ik niet. Maar vroeger bij Kindernet was er altijd zo'n sinterklaas die kinderen in de studio ontving en hen cadeautjes gaf. Die werd gespeeld door Paul van Gorcum, dat weet ik helemaal zeker. Nog iemand anders die zich dit kan herinneren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die bedoel ik niet. Maar vroeger bij Kindernet was er altijd zo'n sinterklaas die kinderen in de studio ontving en hen cadeautjes gaf. Die werd gespeeld door Paul van Gorcum, dat weet ik helemaal zeker. Nog iemand anders die zich dit kan herinneren?

Dat kan ik mij ook nog herinneren.

Volgens mij is dit inderdaad Paul van Gorcum.

Ik heb trouwens ook nog een oud cassettebandje van B&A

met sinterklaas.En deze sinterklaas is ook Paul van Gorcum.

Op dat bandje worden ook allerlei sinterklaas liedjes gezongen

door een kinderkoor.Aan Bassie's stem te horen,is dit best een

oude opname.Hij praat hier net zo als in de Plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Paul van Gorcum is ook te horen in de tekenfilms van Lucky Luke, waarin hij Jolly Jumper vertolkt.

Ook is de reus uit de film DE GVR (Grote Vriendelijke Reus) de stem van Paul van Gorcum.

Shibby, ik vond dat paard altijd het tofst, nou weet ik waarom ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Jep, ook in de laatste Lion King aflevering is speelt Paul van Gorcu Zazu (in zowel Nederlandse als Engelse versie) :)

volgens mij was dat Rowan Atkinson,

Paul van Gorcum regiseerde ook de nederlandse versie van Robbedoes

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Volgens mij hoorde ik net de stem van Paul van Gorcum in een reclame, veu vamjo (fonetisch geschreven) een champagne merk.

ik weet het niet zeker maar toen ik die stem hoorde dacht ik meteen aan Paul van Gorcum

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paul heeft ook de regie gedaan van Pico en de Gouden Tempel. Een tekenfilm met de stemmen van oa Carlo Boschard en Irene Moors... De reclame staat op de CNR Videoband Op Bezoek bij Bassie en Adriaan (Bart Smit uitgave).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paul heeft ook de regie gedaan van Pico en de Gouden Tempel. Een tekenfilm met de stemmen van oa Carlo Boschard en Irene Moors... De reclame staat op de CNR Videoband Op Bezoek bij Bassie en Adriaan (Bart Smit uitgave).

Ook de voice-over en een stem daarin, en volgens mij staat hij op meer banden van B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook de voice-over en een stem daarin, en volgens mij staat hij op meer banden van B&A.

Hij doet ook de voice-over in die reclame ja. Stem kan ook wel, k ken die film niet.. En dat ie op meer B&A banden staat is indd wel aannemelijk, maar die heb ik niet, dus dat weet ik niet ;) Maar waarschijnlijk staat ie op meer banden die in dezelfde tijd zijn uitgegeven ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij doet ook de voice-over in die reclame ja. Stem kan ook wel, k ken die film niet.. En dat ie op meer B&A banden staat is indd wel aannemelijk, maar die heb ik niet, dus dat weet ik niet ;) Maar waarschijnlijk staat ie op meer banden die in dezelfde tijd zijn uitgegeven ja.

Ik ken die film ook niet, maar ik hoorde hem naast de voice-over een stem doen, dus dat wist ik op die manier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Ik heb laatst eens op een Dragonball Z forum een post gezet wie we graag hadden willen horen als Dragonball Z een nederlandse dub zou hebben gekregen.

Een van mijn suggesties was om Paul van Gorcum als de stem van een van de meest gelikte slechterikken uit die serie te nemen.

8862---Perfect-Cell.jpg

Te weten: Cell.

Cell is een bio-mechanish wezen wat is samen gesteld uit de cellen (vandaar ook zijn naam) van alle good guys uit de serie en in staat is al hun technieken tegen ze te gebruiken. Cell's karakter is statig en door en door slecht met een wrang gevoel voor schoonheid en humor.

Gezien hoe Paul van Gorcum personages zoals Baron Van Neemwegge en gargamel neerzet had ik het zo in mijn gedachten dat gezien zijn veelzijdigheid in stem gebruik, hij de beste stem voor Cell zou zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb laatst eens op een Dragonball Z forum een post gezet wie we graag hadden willen horen als Dragonball Z een nederlandse dub zou hebben gekregen.

Een van mijn suggesties was om Paul van Gorcum als de stem van een van de meest gelikte slechterikken uit die serie te nemen.

http://www.dragonballz.com/news/dbz_cell/8862---Perfect-Cell.jpg

Te weten: Cell.

Cell is een bio-mechanish wezen wat is samen gesteld uit de cellen (vandaar ook zijn naam) van alle good guys uit de serie en in staat is al hun technieken tegen ze te gebruiken. Cell's karakter is statig en door en door slecht met een wrang gevoel voor schoonheid en humor.

Gezien hoe Paul van Gorcum personages zoals Baron Van Neemwegge en gargamel neerzet had ik het zo in mijn gedachten dat gezien zijn veelzijdigheid in stem gebruik, hij de beste stem voor Cell zou zijn.

Misschien is het handig om ipv een plaatje even en linkje te doen, spaart laadtijd. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

MOCHT er een Nederlandse versie komen van de serie, dan zie ik eerlijk gezegd Paul niet de stem van Cell inspreken.

Meestal zoeken ze bij de karakters een stem die veel weg heeft van de originele stem.

Daarom denk ik (als ze hem al vragen) dat hij eerder geschikt is om Vegeta in te spreken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

SCHOP!!!! AUUUUW AUW AUW AUW

ik heb even iets wat ik jullie niet wil onthouden:

Amerigo en Paul van Gorcum

Over het paard van Sinterklaas zijn al vele liedjes en verhalen geschreven, maar nog nooit heeft Amerigo zelf de microfoon tussen de hoeven genomen! Paul van Gorcum, bekend als de Baron uit Bassie en Adriaan, maar vooral ook bekend als stemacteur van stemmen zoals Gargamel (smurfen) en Jolly Jumper (paard van Lucky Luke), zal op dit album Amerigo een handje helpen. In het nummer ‘Zilveren hoeven’ verbreekt het paard van Sinterklaas het zwijgen. Normaal gesproken begrijpt alleen Sinterklaas wat Amerigo bedoelt, nu laat het paard zijn ‘marsepeinen hart’ spreken en kan iedereen eens meeluisteren. Het lijkt wel een sprookje... misschien is het wel tijdelijk, dus luister maar snel. Paul van Gorcum zal, als ‘sint-kenner’ bij uitstek, hier op vakkundige wijze invulling aan geven. Bezoek ook de website van Paul van Gorcum: http://www.paulvangorcum.nl

paulvangorcum.jpg

bron: http://www.rechtzodiegaat.com/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch blijkt uit die foto van Benafan wel hoe goed Paul van Gorcum eigenlijk is als acteur, hier ziet hij er eigenlijk uit als een vredige kalme man, ook op andere foto's waarin hij gewoon als zichzelf is.

Als Baron is dat wel anders, je zou hem er bijna niet in herkennen gewoon.

Trouwens over die film, Paul spreekt niet in de Disneyfilm, maar in de meest recente nagesynchroniseerde versie van Peter Pan kapitein Haak in.

http://www.filmvisie.nl/films/M-P/peterpanfilm.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
hij was vandaag ook bijna de hele uitzending te zien van Life en Cooking... Als sinterklaas uiteraard.

Ja dat heb ik ook gezien, maar was dat echt Paul van Gorcum?? Herkende hem niet echt.. :{ Heb niet opgelet hoe die praatte dus... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat heb ik ook gezien, maar was dat echt Paul van Gorcum?? Herkende hem niet echt.. :{ Heb niet opgelet hoe die praatte dus... ;)

ik weet het wel cker voor 1000% zelfs..

toen die binnenkwam van de trap ik zeg zo tegen mn moeder: das de baron

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...