Ga naar inhoud

Serie met de meeste actie en spanning


Welke serie bevat de meeste actie en spanning?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke serie bevat de meeste actie en spanning?

    • De Verzonken Stad
      5
    • De Verdwenen Kroon
      41
    • Het geheim van de Schatkaart
      6
    • De Huilende Professor
      12
    • De Diamant
      6
    • De Sleutel
      5


Aanbevolen berichten

Als een tegenhanger voor het topic dat gaat over de meest leerzame serie, welke serie bevat volgens jullie de meeste actie en spanning?

Waarbij gierde als kind de adrenaline door je bloedbaan als je aan het kijken was en welke serie ging je naspelen als B&A afgelopen was?

Ik heb de laatste 2 series, de shorties en Plaaggeest maar buiten beschouwing gelaten omdat ik de indruk kreeg in eerdere topics dat die niet zo heel spectaculait werden gevonden op dit gebied.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kroon ja. De telefooncelrace, de inbraak (vooral de inbraak, daar zit ik nog steeds gespannen te kijken), de geldoverdracht... en de uiteindelijke ontknoping als de boeven verkeerd rijden enzo...

Professor is ook nog best spannend trouwens, en de diamant... schatkaart vooral in het begin nogal langdradig dus dan zakt de spanning wat in, en drie afleveringen over een eiland crossen is ook niet je van het. Stad is vakantie. Ja, niks spannends aan, alleen met die kloof.

Sleutel duurt te lang voor er vaart in komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kroon ja. De telefooncelrace, de inbraak (vooral de inbraak, daar zit ik nog steeds gespannen te kijken), de geldoverdracht... en de uiteindelijke ontknoping als de boeven verkeerd rijden enzo...

Professor is ook nog best spannend trouwens, en de diamant... schatkaart vooral in het begin nogal langdradig dus dan zakt de spanning wat in, en drie afleveringen over een eiland crossen is ook niet je van het. Stad is vakantie. Ja, niks spannends aan, alleen met die kloof.

Sleutel duurt te lang voor er vaart in komt.

*wijst* Lang verhaal dat ik kort maakte.

;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kroon ja....

....Professor is ook nog best spannend trouwens, en de diamant... schatkaart vooral in het begin nogal langdradig dus dan zakt de spanning wat in, en drie afleveringen over een eiland crossen is ook niet je van het.....

Ik ben het wel ongeveer met je eens, de Kroon is mijn favoriet maar daarna toch ook de stad hoor.

Die aflevering van Santorini dat was echt top, en dat afluisterapparaatje, dat stalken met verrekijkers en inderdaad die kloof.

Maar dat spetterende einde met die poppen sloeg echt alles!

De schatkaart, inderdaad in het begin is het allemaal een beetje duf, maar het vrolijke gezellige sfeertje maakt het weer goed.

Ik ergerde me ook aan de langdradigheid op Lanzarote, vooral als je de plot al kent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het wel ongeveer met je eens, de Kroon is mijn favoriet maar daarna toch ook de stad hoor.

Die aflevering van Santorini dat was echt top, en dat afluisterapparaatje, dat stalken met verrekijkers en inderdaad die kloof.

Maar dat spetterende einde met die poppen sloeg echt alles!

De schatkaart, inderdaad in het begin is het allemaal een beetje duf, maar het vrolijke gezellige sfeertje maakt het weer goed.

Ik ergerde me ook aan de langdradigheid op Lanzarote, vooral als je de plot al kent.

Ja inderdaad, vind ik ook te langdradig, ik had liever dat ze wat meer in NL hadden opgenomen, van het circus, boeven, clubhuis ect. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteraard De Verzonken Stad, die serie heeft alles en dus ook de spanning. Het ontcijferen van het raadsel. Het zoeken op Santorini en de(geslaagde) poging van B&A om de boeven op Santorini te laat voor de boot te laten komen, de poppentruc, de ontvoering, het onbewoonde eiland (nog altijd 1 van de meest geniale wraakacties van de Baron), de geheimzinnige stem in de vlindervallei en natuurlijk de poppenrace. Allemaal stuk voor stuk zaken die deze serie zo subliem maken en daardoor de allerbeste serie die B&A gemaakt hebben.

Wat de andere series betreft is die spanning er wel, maar komen ook de mindere momenten voor. Sleutel en schatkaart bijvoorbeeld bevatten enkele 'saaiere scènes' qua actie dan en de Verdwenen Kroon is spannend tot en met de inbraak en kent vervolgens alleen met de gevangenneming van B&A in het oude gebouw nog een opleving. De scènes daar omheen doen eerder lachwekkend dan spannend aan en de slotaflevering van de Kroon blijft teleurstellend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem ook op de Verdwenen Kroon. De inbraak (indd nu nog steeds erg spannend), als B&A het kasteel gaan doorzoeken. Allemaal met de toem toem op de achtergrond ^O^ fantastisch. Ik vind dat deze serie het meest spannend is van allemaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beslist de Verdwenen Kroon! _O_

Hier zitten veel spannende stukken in (en dan ook gezien het oogpunt toen ik hem voor het eerst zag)

- De achtervolging in aflevering 1

- De inbraak _O_

- Bassie en Adriaan die het kasteel doorzoeken (1 van de meest geniale afleveringen die er zijn naar mijn mening, samen met Europa aflevering 12)

- De telefooncellenrace

- Bassie en Adriaan die worden opgesloten achter het hek

- En dan de ontsnappingsroute... waarbij Bassie en Adriaan meerdere malen de boeven weer op de hielen komen te zitten.

Geen woorden voor..... :'( *ontroerd*

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb op de sleutel gestemt, hoewel ik sterk twijfelde of ik niet de kroon of de stad zou kiezen. de lseutel vond ik vroeger altrijd heel eng, vooral de ontvoering. de kroon komt op een 2e plaats, omdat die nog altijd spannend is, maar iets in de kroon zorgt er voor dat ik de lseutel toch spannender vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Professor.

Als klein jochie zag ik nooit de Kroon op TV.

Maar de Professor vond ik erg spannend, als Adriaan door de gangen loopt van de schuilplaats.

Ik zat altijd te denken wat er gebeurde als hij echt zou worden gepakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker 'Het geheim van de Sleutel' 8-)

Misschien komt het omdat dit avontuur het eerste is dat ik ooit van ze zag, maar de scènes zoals Kruising Grote Kerkstraat, de remmen doen het niet, de ontvoering van Bassie en achtervolging door Adriaan (met die sportwagen etc.). En dan de geniale scène in het spookhuis (met die pauken muziek, en dan die muziek die aankondigt dat er zodra iets engs zal gebeuren/verschijnen :P , B1 dus) en dan de ontknoping bij de kluis op het Centraal Station Rotterdam. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Kroon natuurlijk! Met de inbraak, in het kasteel zoeken, de telefooncelaflevering, opgesloten achter dat hek, de boeven achtervolgen op het water... in alles zo wat zit de spanning. Daardoor is het avontuur ook heel meeslepend en blijf je kijken.

Na de Kroon vind ik dat de Professor en de Diamant de meeste spanning en actie hebben. Als je ziet wat allemaal in 1 aflevering van de Professor gebeurt, dan gaat dat verhaal heel snel, dus veel actie! In de Diamant zitten B&A in een lastig pakket en moeten ze hun onschuld bewijzen en dus gaan ze de boeven achterna... dus veel spanning! Want de boeven mogen natuurlijk niet weten dat B&A hun achtervolgen. In de Stad vind ik eigenlijk pas veel humor en spanning op het einde van de serie. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Sleutel, vanaf de ontvoering van Bassie. De Schatkaart duurt heel lang en daardoor gebeurt er per aflevering vrij weinig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik het toch wel lastig kiezen vond heb ik op de Kroon gestemd. Ik vind toch dat wat betreft de actie die erin zit deze serie duidelijk op nummer 1 komt. Namelijk de grote valstrik die de boeven voor *bas* en *adriaan* waar heel veel actie bij komt kijken: eerst de 2x een telefooncellenrace waarbij de boeven *bas* en *adriaan* opsluiten in hun grote val bij dat hek (waarbij ik dus nog een fout had ontdekt tussen de positie van de 2 koffers voor en na het vallen van het hek ;) ) en vervolgens nog een grote achtervolging met een speedboat, waterscooters, een helikopter en vervolgens hoe *bas* en *adriaan* de boeven in hun val laten lopen.

Wat mij betreft komt op de 2e plaats Het geheim van de schatkaart en op de 3e plaats De verzonken stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De verdwenen kroon. Leuk verhaal, komt nog enigzins geloofwaardig over. (uitzondering van de auto in de kooi...) Maar spanning zit er zeker in, B&A die voortdurend op de hielen worden gezeten door "de boefjes". En de geweldige elementen die in de serie voorkomen zoals: de waterscooters, duikboot, helicopter...

*baron* : En dan ben ik rijk... Over TIEN minuten! Muwhaha... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gedeelde mening

Spanning en actie vind ik niet hetzelfde.

Zoals velen vind ik dat de meeste actie in de kroon zit.

Maar het spannendst vind ik ' De Huilende Professor".

Hier gierde de adrenaline me door het bloed..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor De Diamant, deze reeks heeft zoveel.

Een brandende caravan, een leuke achtervolging te voet, spanning bij het klimmen van Adriaan, de schitterende scène in de kofferbak, de mergelgrotten, het vliegtuig, en de gehele laatste aflevering.

tweede plaats voor de kroon, en dan de schatkaart en professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik koos voor de verzonken stad, omdat ik dat wel spannend vind als b&a worden opgesloten in dat bussie, en dan ontsnappen. en dan maar weer net achter die rots weten te kruipen als de boeven weer langsrijden.

en aan het eind van de kloof als de boeven hun weer op staan te wachten. en waar ze dan komen, tja dat is nog steeds een raadsel volgens mij

maar die steen die vind k ook wel intressant

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik koos voor de verzonken stad, omdat ik dat wel spannend vind als b&a worden opgesloten in dat bussie, en dan ontsnappen. en dan maar weer net achter die rots weten te kruipen als de boeven weer langsrijden.

en aan het eind van de kloof als de boeven hun weer op staan te wachten. en waar ze dan komen, tja dat is nog steeds een raadsel volgens mij

maar die steen die vind k ook wel intressant

Ja tussen de Kroon en de VZ stad zat ik nog te twijvelen. Ze zijn eigenlijk allebei wel spannend en er zit veel actie in de Verzonken Stad op het eiland Santorini !

Daar past "Arpegiator" echt bij !

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet dat sommige het niet met me eens zijn, maar de stad komt bij mij toch wel bovenaan en de kroon een goeie 2e, en dan de schat en prof.

Dat heb je twee berichten hierboven ook al gezegd!! Je bent op deze manier hard op weg naar een gele kaart, benafan, denk verdorie nou eens na voor je iets post!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind in de huilende professor wel de meeste actie inzitten, o.a het gerace achter joris aan, groene mannetjes achter b&a.

Ik vind in de huilende prof toch de meeste actie inzitten vooral lichamelijk voor b&a.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind in de huilende professor wel de meeste actie inzitten, o.a het gerace achter joris aan, groene mannetjes achter b&a.

Ik vind in de huilende prof toch de meeste actie inzitten vooral lichamelijk voor b&a.

nou ik zou ook niet graag van een brug willen springen op een varende boot, en in een gevaarlijke achtervolging willen zitten :P

(maar dat is ieder zijn eigen keuze ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nou ik zou ook niet graag van een brug willen springen op een varende boot, en in een gevaarlijke achtervolging willen zitten :P

(maar dat is ieder zijn eigen keuze ;))

dat is waar, maar van die brug af op de boot vond ik toch niet zo'n grote hoogte, die van de rots af bij de prof was veel hoger, en achtervolging door groene mannetjes in de bergen met die rotsen was ook niet bepaald ongevaarlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat is waar, maar van die brug af op de boot vond ik toch niet zo'n grote hoogte, die van de rots af bij de prof was veel hoger, en achtervolging door groene mannetjes in de bergen met die rotsen was ook niet bepaald ongevaarlijk ;)

Ja dat is waar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De huilende professor! Hier zijn B&A echt bezig de wereld te redden en staat er zoveel op het spel... Ik vind deze serie bovendien heel de tijd een 'ander' sfeertje hebben. Mede door de schmink en de videokwaliteit, maar ook omdat er vrijwel nooit een momentje van ontspanning tussenzit.

Ook speelt hier het mysterie een grote rol bij. Bij De Kroon is vrijwel alles al duidelijk, je weet hoe en wat, maar bij de prof. valt er nog het een en ander te gissen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE KROON

Natuurlijk 'de verdwenen Kroon' de telefooncel race, de achtervolging op het water en met de kooi, de spanning van gevangen zitten, niet geloofd worden, en nogeens opgepakt worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
DE KROON

Natuurlijk 'de verdwenen Kroon' de telefooncel race, de achtervolging op het water en met de kooi, de spanning van gevangen zitten, niet geloofd worden, en nogeens opgepakt worden.

Ik vind ook de kroon het spannends, opgesloten worden, verdacht van het stelen van geld, en al die spannende dingen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
overduidelijk de schatkaart. vooral die sprong van Adriaan was de beste stunt ooit!

Vind je 'Het geheim van de schatkaart' alleen om die sprong het beste?, ok ik geef toe het is een goed verhaal, maar ik vind dat er in de eerste helft wel veel spanning gemist wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

clubhuis in de fik, aad-baron, boeven die B&A vastbinden, duidelijk de schatkaat!

Kroon is een leuke tweede, maar bij de Kroon vind ik de vrolijke sfeer toch meer overheersen. Wel veel actie trouwens, maar spanning minder imo. Paul-baron is minder eng

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...